ثبت خسارت‌های ناشی از نوسانات برق/ 45 میلیارد تومان در سال 99 پرداخت شد

ثبت خسارت‌های ناشی از نوسانات برق/ 45 میلیارد تومان در سال 99 پرداخت شد

مدیرکل دفتر مدیریت مصرف و خدمات مشترکان توانیر گفت: در سال 99 چیزی بالغ بر 45 میلیارد تومان برای نوسانات برق به مشترکان برق پرداخت شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، عبدالامیر یاقوتی، با اشاره به اظهارات ريیس کل بیمه مرکزی مبنی برمیسر نبودن پرداخت خسارات ناشی از نوسانات برق به مشترکان برق گفت: ما قراردادی با بیمه مرکزی نداریم و قرارداد ما با یک بیمه‌گذار دیگر تا پایان سال 99 بود.

او افزود: برای سال 1400 هم تا پایان تیر امسال قرارداد جدیدی را با شرکت بیمه‌گذار منعقد می‌کنیم.

یاقوتی گفت: در واقع پرداخت خسارت نوسانات برق فقط به محدوده مشترکان خاصی که نوسان برق در آن اتفاق افتاده است، پرداخت می‌شود.

او گفت: در حال حاضر تمام خسارت‌های جانی و مالی حادث شده از جریان برق به مشترکان برق خانگی و تجاری ساکنان و اشخاص ثالث در عرصه و اعیان ملک مشترک یا اختصاصی مشاعات ساختمان‌ها و واحد‌های مسکونی و تجاری به سبب استفاده از انشعاب برق تحت پوشش شرکت بیمه‌گذار است.

یاقوتی بیان کرد: تعداد مشترکان برق 33 میلیون و 68 هزار و 940 مورد برآورد شده است که هر واحد مسکونی ماهانه مبلغ 100 تومان، هر واحد تجاری مبلغ هزار تومان و مشترکان عشایری 50 درصد مبالغ ذکر شده را به عنوان حق بیمه پرداخت می‌کنند.

او گفت: هر زمان که مناقصه برگزار شده و قرارداد بیمه‌ای منعقد شود، خسارات وارده به مشترکان برق از ابتدای سال 1400 جبران می‌شود.

مدیرکل دفتر مدیریت مصرف و خدمات مشترکان توانیر دامه داد: در سال 98 چیزی بالغ بر 81 میلیارد تومان برای نوسانات برق به مشترکان حادثه‌دیده پرداخت شده است و برای سال 99 هم که اواخر تیر پرداخت می‌شود و تا به امروز چیزی بالغ بر 45 میلیارد تومان برای سال 99 پرداخت شده است.

یاقوتی در پایان گفت: در صورتی که وسایل مشترکان بخش خانگی به دلیل نوسانات برق دچار آسیب شوند، کارشناسان بیمه حضور پیدا کرده و با بررسی شرایط، آن را در سامانه ثبت و پس از رسیدگی، هزینه‌های ناشی از خسارت وارده را پرداخت می‌کنیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

آخرین اخبار حوزه انرژی را از صفحه انرژی و کالای تجارت‌نیوز دنبال کنید.

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد