شرایط جدید شهروندان تهرانی برای تسهیلات جهش مسکن

شرایط جدید شهروندان تهرانی برای تسهیلات جهش مسکن

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه‌وشهرسازی با اعلام میزان تسهیلات منظور شده برای متقاضیان طرح جهش مسکن گفت: برای ساکنان شهر تهران، شرایطی منظور شده تا در کنار امکان مشارکت در پروژه‌های ساخت مسکن، از تسهیلات این طرح برای پیش خرید مسکن در مناطقی از شهر در حوزه خود مالکی استفاده کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز، محمود محمودزاده، معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی درباره شهرهای پیش‌بینی شده در طرح جهش مسکن برای متقاضیان ساکن در شهر تهران گفت: متقاضیان این پروژه، پس از بررسی اطلاعیه‌های مرتبط، در سامانه جامع طرح‌های حمایتی مسکن ثبت‌نام کنند. یکی از شروط اصلی ثبت‌نام در پروژه‌های هر شهر، سابقه 5 سال سکونت در آن است. بر اساس اطلاعیه سامانه، ساکنان کلان‌شهر تهران صرفا می‌توانند در شهرهای جدید پرند، هشتگرد و ایوانکی ثبت‌نام کنند.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه‌وشهرسازی افزود: درخواست‌های تهرانی‌هایی که به این موضوع توجه نکرده و شهرهایی نظیر رودهن، بومهن و دماوند را برگزیده‌اند، در فرآیند بررسی شرایط متقاضیان مردود خواهد شد. این موضوع درباره ساکنان سایر شهرها نیز صدق می‌کند و متقاضیان باید شهر با سابقه سکونت بیش از 5 سال را برگزینند و در کلان‌شهرهایی که پروژه تعریف نشده، از میان شهرهای جدید استان محل سکونت انتخاب کنند.

سقف تسهیلات 450 میلیون تومانی در انتظار تایید شورای عالی مسکن

وی در ادامه با اشاره به صدور اطلاعیه‌های جدید درباره طرح جهش مسکن در هفته‌های آینده اظهار کرد: برای ساکنان شهر تهران، شرایطی منظور شده تا در کنار امکان مشارکت در پروژه‌های ساخت مسکن، صرفا از تسهیلات این طرح برای پیش خرید مسکن در مناطقی از شهر تهران در حوزه خود مالکی استفاده کنند. جزيیات این پیشنهاد در هفته‌های آینده از سوی وزارت راه‌وشهرسازی اعلام خواهد شد.

محمودزاده در پایان درباره میزان تسهیلات منظور شده برای متقاضیان طرح جهش مسکن نیز اظهار کرد: براساس آخرین تصمیمات اتخاذ شده، سقف تسهیلات در این پروژه کلان ملی، برای متقاضیان تهرانی 450 میلیون و برای کلان‌شهرهای بالای یک میلیون نفر جمعیت 400 میلیون تومان خواهد بود. همچنین برای سایر مراکز استان‌ها 350 میلیون، دیگر شهرهای کشور 300 میلیون و برای روستاها در دامنه 200 تا 250 میلیون تسهیلات در نظر گرفته شده است.

منبع: فارس

آخرین اخبار حوزه مسکن را در صفحه بازار مسکن تجارت‌نیوز بخوانید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد