پیش بینی بورس فردا دوشنبه 19 اردیبهشت | پالایشی ها همچنان به صعود ادامه می دهند؟

پیش بینی بورس فردا دوشنبه 19 اردیبهشت | پالایشی ها همچنان به صعود ادامه می دهند؟

در روز جاری، شاخص کل بورس اوراق بهادار با رشدی به میزان 0.6 درصد و با ارزش معاملات نسبتا قابل قبول بیش از 6 هزار میلیارد تومان با بیش از 160 نماد در صف خرید به کار خود پایان داد. بورس فردا چگونه خواهد بود؟

به گزارش نبض بورس، تحلیلگر: ابراهیم سماوی | بازار سرمایه همچنان در شرایط بلاتکلیفی سیاست های خارجی پالس های متفاوت از فرجام برجام به مسیر متعادل و صعودی خود ادامه می دهد.

در روز جاری، شاخص کل بورس اوراق بهادار با رشدی به میزان 0.6 درصد و با ارزش معاملات نسبتا قابل قبول بیش از 6 هزار میلیارد تومان با بیش از 160 نماد در صف خرید به کار خود پایان داد.

شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی با نماد شستا دومین نماد موثر بر شاخص و همچنین پرتراکنش ترین نماد در بازار بورس بود که خبر واگذاری شرکت کشتی سازی اروندان به این هلدینگ بزرگ، علت اصلی رشد آن بود.

با توجه به بیشترین ورود پول حقیقی به گروه های زراعی، فلزات و خودرویی ها در روز جاری، می توان به ادامه ورود جریان نقدینگی به این گروه ها همچنان خوش بین بود.

در گروه پالایشی پس از چند روز رشد قیمتی، در روز جاری شاهد استراحت قیمتی در این گروه بودیم، اما با توجه به رشد اخیر قیمت های نفت و همچنین روند صعودی کرک اسپرد احتمال اینکه این گروه مجددا از استقبال حقیقی ها برخوردار شود بالا است.

از طرفی با توجه به هیاهوی رسانه ای آزادسازی قیمت آرد و همچنین روند صعودی کوتاه مدت دلار در روز‌های اخیر به نظر می رسد انتظارات تورمی بیش از پیش افزایش یافته که این مهم، محرک رشد تقاضای بازار در روز‌های آتی است.

به صورت کلی روند کلی بازار سرمایه در روز جاری متعادل و با شیب بسیار ملایمی تقاضا بر عرضه سنگینی کرد که انتظار می رود این روند فردا هم ادامه داشته باشد. نکته دیگری که فعالین بازار به آن باید توجه داشته باشند، وجود مقاومت قیمتی در محدوده 1,600,000 است که می تواند سرعت گیر رشد بازار از منظر زمانی و قیمتی در روز‌های آتی باشد.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد