پیش‌بینی بازدهی 40درصدی بورس در سال جاری

پیش‌بینی بازدهی 40درصدی بورس در سال جاری

کارشناس بازار سرمایه گفت: کف قیمت دلار در سال جاری کمتر از 22 هزار تومان نخواهد بود بنابراین با این عدد، بورس برای سرمایه گذاران 40 درصد بازدهی خواهد داشت.

احمد اشتیاقی در گفت‌وگو با بورس نیوز اظهار کرد: با توجه به اینکه سایر بازار‌ها اصلاح آن‌چنانی نداشتند و وضعیت خوب قیمت سهام، بهترین محل برای سرمایه‌گذاری، بازار سرمایه است.

کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه در سال جاری بازار سرمایه و سپرده می‌توانند به سرمایه‌گذاران بازدهی دهند البته به شرطی که تحریم جدیدی اعمال نشود، افزود: سپرده بانکی می‌تواند سود 18 تا 20 درصد را برای سپرده‌گذاران به همراه داشته باشد، اما فرض بر این است که اگر دلار زیر 22 هزار تومان نرود که خیلی محتمل است.

وی گفت: به دلیل اینکه حجم نقدینگی به‌صورت تدریجی در حال اضافه شدن است و با توجه به بودجه‌ای که مصوب شده امسال نیز 30 درصد به حجم نقدینگی افزوده می‌شود بنابراین دلار را نمی‌توان زیر 22 هزار تومان متصور بود و با این عدد بازار حدود 40 درصد می‌تواند بازدهی داشته باشد و تا پایان سال 1400 شاخص می‌تواند به یک‌میلیون و 800 هزار واحد برسد.

اشتیاقی بیان کرد: فشار فروش از ناحیه آزادسازی سهام عدالت، فشار عرضه‌های اولیه و فروش سهام توسط دولت بدون در نظر گرفتن شرایط بازار کماکان می‌تواند چالش‌های پیش رو بازار باشد.


بیشتر بخوانید: 

مولفه‌های اثرگذار بر بازار 1400

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد