استفاده مناسب از شیشه در نمای داخلی و خارجی ساختم...

استفاده مناسب از شیشه در نمای داخلی و خارجی ساختم...

از زمان پیدایش تا به امروز، شیشه به یک ماده ثابت در ساختمان سازی، طراحی و دکوراسیون تبدیل شده است؛ با شفافیت ذاتی،...

از بین تمام مواد موجود برای ساختمان سازی، شیشه در حال حاضر در بیشتر خانه ها و در بخش های داخلی و خارجی ساختمان استفاده می شود. به دلیل مزایای فراوان شیشه و ویژگی های خاصی که در امنیت و استحکام دارد، استفاده از آن به عنوان بخشی از مصالح ساختمانی در بخش های داخلی و خارجی ساختمان بسیار متداول تر شده است. به طور کلی شیشه به دلیل ویژگی شفافیت، برای اتصال یک مکان به مکان دیگر بدون موانع ، همچنین معمولا برای ورود نور به یک مکان استفاده می شود. بسیاری از افراد در دکوراسیون داخلی خانه های مدرن خود شروع به استفاده بیشتر از شیشه به روش های منحصر به فردی نسبت به گذشته کرده اند. اگرچه اغلب می توان شیشه را تنها یک ویژگی کاربردی معماری و ساختمان سازی در نظر گرفت، اما این ماده نقش مهمی در طراحی نمای داخلی و خارجی ساختمان ها نیز دارد.

استفاده از شیشه در دکوراسیون داخلی و خارجی ساختمان به ندرت به عنوان عامل تزيینی در نظر گرفته می شود و بیشتر به دلیل کاربردهایش مورد توجه قرار می گیرد. در معماری اولیه شیشه تنها به عنوان مواردی در دکوراسیون داخلی برای ورود نور و ایجاد ارتباط بصری با دنیای بیرون مورد استفاده قرار می گرفت، اما امروزه استفاده از شیشه در نمای خارجی ساختمان به ویژه در ساختمان های تجاری مرتفع رایج شده است. اگرچه در گذشته شیشه فقط می توانست با ویژگی های ساختاری مانند پنجره ها و درها مرتبط باشد، اما این تمام کاربردهای شیشه نیست، در حال حاضر شیشه می تواند به طور موثر در هر بخش از طراحی داخلی و خارجی ساختمان استفاده شود، خواه یک نما یا پارتیشن شیشه ای در محل کار باشد یا میز و مبلمان شیشه ای در منازل.

انواع شیشه مورد استفاده در نمای داخلی و خارجی ساختمان

اگرچه شیشه می تواند برای پروژه های معماری در نماهای داخلی و خارجی ساختمان ها مقرون به صرفه و کاربردی باشد، اما خرید انواع شیشه برای این هدف می تواند گیج کننده باشد. آشنایی با انواع شیشه های مورد استفاده در ساختمان سازی و ویژگی های آنها می تواند به انتخاب درست آنها در هر بخش کمک کند؛ انواع شیشه مورد استفاده در نمای داخلی و خارجی ساختمان عبارتند از:

1- شیشه سکوریت

شیشه سکوریت رایج ترین نوع شیشه ایمنی است که در حین تولید تقویت می شود که باعث 4 برابر مستحکم تر شدن آن نسبت به شیشه های استاندارد می شود. شیشه سکوریت در ضخامت های مختلفی موجود است و اگر شکسته شود، به جای اینکه تکه های درشت و تیزی ایجاد کند، به قطعات بسیار کوچکی که تیز نیستند، تبدیل می شود. کاربردهای متداول شیشه سکوریت در نمای داخلی و خارجی ساختمان ها شامل درب های شیشه ای، پنجره های بزرگ، شیشه تاشو، کابین دوش و نمای شیشه ای می باشد.

2- شیشه لمینت

شیشه لمینت از دو یا چند لایه شیشه (استاندارد یا سکوریت) تشکیل شده است که تحت حرارت فشرده و توسط یک لایه میانی به هم متصل می شوند. اگر امنیت اولویت شماست، شیشه های لمینت انتخاب درستی هستند، لایه میانی این شیشه ها می تواند رنگی یا مات باشد و همچنین به عایق صدا کمک می کند. رایج ترین مکان های استفاده از شیشه لمینت در ساختمان ها برای سقف شیشه ای، نماها و درهای شیشه ای و پنجره های در معرض ضربه می باشد.

3- شیشه دوجداره یا عایق

واحدهای شیشه ای دوجداره یا عایق حاوی یک شیشه است که توسط هوا یا خلاء به صورت دو یا سه لایه جدا می شود، به دلیل هوای بین لایه ها این شیشه ها نمی توانند گرما را عبور دهند و به عنوان عایق به خوبی عمل می کنند. این شیشه ها همچنین ویژگی هایی نظیر محافظت در برابر شرایط آب و هوایی خشن و عایق صدا نیز دارند که آنها را به گزینه مناسبی برای نمای خارجی ساختمان ها تبدیل می کند. به طور متداول شیشه دوجداره در پنجره ها، درب های شیشه ای و نمای شیشه ای استفاده می شوند.

4- شیشه نشکن

در تولید شیشه نشکن نوعی پلی وینیل بوتیرال پلاستیکی اضافه می شود که اگر بشکند (در شرایط خیلی خاص)، تکه های آن لبه های تیزی نخواهند داشت. به دلیل ویژگی دوام بالا و عدم آسیب رسانی تکه های این شیشه، از آن برای نرده های شیشه ای، کفپوش، نورگیرها و سقف شیشه ای استفاده می شود.

5- شیشه آنیل یا فلوت

شیشه فلوت که از سیلیکات سدیم و سیلیکات کلسیم یا بازپخت شیشه مذاب ساخته شده که به نام شیشه استاندارد و شیشه آنیل نیز شناخته می شود، شفاف و صاف است و ضخامت های متفاوتی دارد. این نوع شیشه به طور گسترده ای در نمای داخلی و خارجی ساختمان و بسیاری از لوازم شیشه ای استفاده می شود، همچنین امکان اضافه کردن خواص مختلفی به آن وجود دارد که انواع دیگر شیشه ها را تشکیل می دهد.

بسیاری از انواع شیشه های خاص مانند شیشه دکوراتیو، شیشه های کنترل خورشیدی، شیشه سندبلاست، عایق صدا (آگوستیک)، مقاوم در برابر آتش و انواع دیگر با افزودن برخی پوشش ها یا واکنش های فیزیکی و شیمیایی به انواع شیشه های نام برده در بالا تبدیل می شوند. هر کدام از شیشه ها با توجه به ویژگی خاصی که دارند به طور مناسبی در نمای داخلی و خارجی ساختمان به کار گرفته می شوند تا مزایایی مانند افزایش نور، کاهش هزینه ها، امنیت، افزایش زیبایی و حریم شخصی را برای افراد فراهم کنند.

بسیاری از شرکت ها و کارخانه ها اقدام به تولید انواع شیشه می کنند، اما برای شیشه های مورد استفاده در نمای داخلی و خارجی ساختمان ها، باید شرکتی با سابقه بالا و تولیداتی با کیفیت را انتخاب کرد. شرکت سازه های شیشه ای ترنج آذین با سابقه ای بالای 45 سال توانسته خدمات و محصولاتی با کیفیت را توسط کارکنانی مجرب به مشتریان خود ارايه کند؛ مشتریان بزرگ این مجموعه و رضایتشان، نشان از کارنامه درخشان آنها دارد. برای ارتباط با کارشناسان شرکت ترنج آذین و دریافت مشاوره در خصوص محصولات مورد نظر از راه های زیر اقدام کنید:

شماره های تماس : 02144733769 – 09212585523

وب سایت : www.toranjglass.com

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد