جزيیات ابلاغ شیوه‌نامه اجرایی تامین مالی کشاورزی قراردادی

جزيیات ابلاغ شیوه‌نامه اجرایی تامین مالی کشاورزی قراردادی

شیوه‌نامه اجرایی «تامین مالی کشاورزی قراردادی» با هدف بهبود روش‌های تامین مالی سرمایه در گردش زنجیره‌های تامین در بخش کشاورزی ابلاغ شده است.

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما، محمد قربانی معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی در گفتگو با بخش خبری 21 شبکه یک گفت: کشاورزی قراردادی در دستور کار دول سیزدهم قرار دارد و به منظور بهبود روش‌های تامین مالی سرمایه در گردش زنجیره‌های تامین در بخش کشاورزی و حمایت از تولیدات کشاورزی و اشتغال روشیوه‌نامه اجرایی «تامین مالی کشاورزی قراردادی» ابلاغ شده است.  

قربانی گفت: «کشاورزی قراردادی» روشی از تولید است که از طریق آن، تولیدکننده (اعم از اشخاص حقیقی یا حقوقی که به صورت مستقیم یا از طریق تشکل تولیدی معین، بر اساس قرارداد با مجری طرح، به تولید محصول می‌پردازند) از طریق عقد قرارداد با یک مجری طرح، نسبت به تولید محصولات کشاورزی اقدام می‌کند.



تامین مالی در کشاورزی قراردادی مشتمل بر تامین مالی تولیدکنندگان برای کشت و تهیه نهاده‌های تولید، تامین مالی مجری با هدف تکمیل زنجیره ارزش، خرید نهاده‌ها، مواد اولیه، ماشین‌آلات و اقدامات توسعه‌ای و تامین مالی در راستای ارایه خدمات آموزشی، فنی، توسعه‌ای، دانش‌بنیان و تحقیقاتی برای ایجاد ارزش افزوده در طرح خواهد بود.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد