آب مشترکان پرمصرف تهرانی قطع می‌شود

آب مشترکان پرمصرف تهرانی قطع می‌شود

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: بر اساس اخطارهای قبلی، آب مشترکان پرمصرف تهرانی از فردا روزی دو تا پنج ساعت قطع خواهد شد.

ایسنا: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: بر اساس اخطارهای قبلی، آب مشترکان پرمصرف تهرانی از فردا روزی دو تا پنج ساعت قطع خواهد شد.

محمد رضا بختیاری با بیان اینکه شروع این کار از اشتراک‌های پرمصرف مناطق شمالی تهران آغاز می شود، اظهار کرد: از ابتدای تیرماه برای 200 هزار مشترک بدمصرف و پرمصرف تهرانی یعنی مشترکانی که بیش از دو برابر الگو آب مصرف می‌کنند اخطار پیامکی و مکتوب صادر شده است.

وی با بیان اینکه مشترکانی که میزان مصرف خود را کاهش ندادند مشمول این طرح می شوند، گفت: میزان مصرف آب در تهران نسبت به سال قبل در حد دو تا سه درصد افزایش یافته البته باید گفت که از اسفند سال 1398 به دلیل شیوع بیماری کرونا افزایش مصرف شهر تهران سیر صعودی بالایی پیدا کرد، قبل از شیوع این ویروس عمدتا در اول خرداد این میزان مصرف وجود داشت اما از ابتدای سال 1398 تا کنون هیچ روزی میزان مصرف کمتر از سه میلیون مترمکعب نبوده و به طور کلی حدود 10 تا 15 درصد مصرف آب شرب در تهران به دلیل ویروس کرونا افزایش یافته است.

به گفته مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران، حدود 30 درصد مشترکان کمی بیش از الگو مصرف دارند و 20 درصد مشترکان جز مشترکان پرمصرف هستند و حدود پنج درصد نیز فوق العاده مصرف بالایی دارند.

بختیاری با اشاره به مصرف بالای آب در تهران، اظهار کرد: در تهران روزانه سه و نیم میلیون مترمکعب و در سال حدود یک میلیارد و 100 میلیون مترمکعب آب مصرف می شود، به عبارت دیگر 17 تا 18 درصد آب کل کشور در شهر تهران مصرف می شود، اگر مردم صرفه جویی نکنند هر اتفاقی ممکن است بیفتد.

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد