نرخ تورم؛ ملاک تعیین مزد سال آینده

نرخ تورم؛ ملاک تعیین مزد سال آینده

شاکرمی گفت: بر اساس قانون کار، مقرر شده تا آخرین نرخ تورم موجود مبنای ما برای تصمیم گیری دستمزد سال آینده باشد.

باشگاه خبرنگاران: شاکرمی گفت: بر اساس قانون کار، مقرر شده تا آخرین نرخ تورم موجود مبنای ما برای تصمیم گیری دستمزد سال آینده باشد.

شاکرمی معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در یک گفت‌وگوی تلویزیونی اظهار کرد: مزد منطقه‌ای در قانون دیده شده است، اما به دلایل متعدد از این ظرفیت تاکنون استفاده نشده است.

وی گفت: هر سال در شورای عالی کار موضوع مزد منطقه‌ای مطرح می‌شود و امسال هم مانند سال گذشته، بحث و بررسی‌هایی در این باره در شورای عالی کار صورت گرفت و به این دلیل که تبعات اجتماعی و اقتصادی این موضوع برای اعضای شورای عالی کار آشکار نبود، تصمیم گرفته شد تا اقدام پژوهشی در این زمینه انجام شود.

شاکرمی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا تورم سال گذشته را برای دستمزد 1400 در نظر گرفتید؟ بیان کرد: از سال 69 که قانون کار جمهوری اسلامی برای تعیین دستمزد مصوب شد، مقرر شد که نرخ تورم اعلامی از سوی مرکز آمار در آخرین روزهای بهمن و اسفند مبنا قرار گیرد.

وی گفت: قانون اعلام کرده است آخرین نرخ تورم موجود مبنای ما برای تصمیم گیری دستمزد باشد.

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطر نشان کرد: نرخ تورم 34.2 درصد اعلام شده است و یکی از ملاک‌های مورد بحث اعضای شورای عالی کار است، همچنین ملاک دیگر ما سبد معیشت خانوار است.

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد