پیش‌بینی قیمت طلا امروز 23 فروردین 1400

پیش‌بینی قیمت طلا امروز 23 فروردین 1400

قیمت طلا گرمی 18 عیار در بازار آزاد دیروز، یک میلیون و 32 هزار و 900 تومان معامله شد. همچنین قیمت هر قطعه سکه بهار‌ آزادی به 10 میلیون و 420 هزار تومان رسید. امروز برای قیمت سکه و طلا چه پیش‌بینی‌هایی می‌شود؟

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت طلا گرمی 18 عیار در بازار آزاد دیروز یکشنبه 22 فروردین با 2,800 تومان کاهش، یک میلیون و 32 هزار و 900 تومان معامله شد. همچنین قیمت هر قطعه سکه بهار‌ آزادی به 10 میلیون و 420 هزار تومان رسید. امروز برای قیمت سکه و طلا چه پیش‌بینی‌هایی می‌شود؟

محمد کشتی آرای،نایب ريیس دوم اتحادیه طلای تهران پاسخ داد: انس جهانی طلا تا دو روز آینده تغییری نمی‌کند. با توجه به اینکه روز چهارشنبه نشست مشترکی با اتحادیه اروپا برگزار می‌شود ممکن است قیمت طلا در این روز اندکی نوسان داشته باشد. اما قیمت طلا امروز ثابت است.

در این مورد دنیای اقتصاد هم نوشت: برخی فعالان می‌گویند بازار سکه رمق گذشته برای صعود را ندارد و احتمال دارد به سوی کف‌های بعدی حرکت کند. اما اگر قیمت دلار روند نزولی خود را از دست بدهد، سکه به سرعت خود را با وضعیت جدید تطبیق خواهد داد.

به طور کلی بین سکه و دلار رابطه قوی وجود دارد و این دو معمولا به‌صورت کاملا مستقیم قیمت یکدیگر را تحت‌تاثیر قرار می‌دهند. در این میان، اونس طلا نیز نقش مهمی در انتظارات بازیگران بازار سکه دارد، ‌ولی تجربیات قیمتی گذشته نشان می‌دهد اثر آن کمتر از نوسانات دلار است.

روند قیمتی بازارها در سال 99 نشان می‌داد سکه در بیشتر مواقع از لحاظ جهت قیمتی با روند دلار هماهنگ بوده است و اونس طلا بیشتر نقش یک سرعت‌دهنده یا ضربه‌گیر را در بازار سکه ایفا کرده است. افزایش بهای طلای جهانی در روز جاری می‌تواند ضربه‌گیر کاهش بیشتر قیمت سکه در بازار داخلی شود.

اخبار مرتبط با طلا را در صفحه اختصاصی ارز و طلا تجارت‌نیوز بخوانید.

 

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد