جهش 65 درصدی ارزش معاملات بورس در مازندران

جهش 65 درصدی ارزش معاملات بورس در مازندران

مازندران ساری - ایرنا - بورس منطقه‍ای مازندران که طی 6 هفته اخیر بازاری سردی را سپری کرده بود، این هفته با افزایش 65 درصدی ارزش معاملاتی سهام بار دیگر بر مدار رونق و جذابیت معاملاتی قرار گرفت.

به گزارش ایرنا ، فعالان بازار سرمایه در مازندران این هفته یک هزار و 197 میلیارد ریال سهام معامله کردند. ارزش معاملاتی هفته گذشته این بازار 723 میلیارد ریال رسید.

جهش 65 درصدی ارزش معاملات در بازار بورس منطقه ای مازندران در حالی است که طی 6 هفته گذشته در مجموع 2 هزار و 640  میلیارد ریال سهام در این بازار داد و ستد شده بود. میانگین هفتگی ارزش شهام معامله شده در این مدت هم 460 میلیارد ریال بود.

فعالان بازار سرمایه در مازندران هفته جاری 199 میلیون و 606 هزار و 545 سهم داد و ستد کردند، رقمی که در سه ماهه نخست امسال بی سابقه بوده است. 

از مجموع ارزش معاملاتی بازار بورس منطقه ای مازندران 407 میلیارد مربوط به خرید و 789 میلیارد ریال مربوط به فروش بود.

این هفته صندوق های سرمایه گذاری بالای جدول معاملاتی بورس مازندران را تسخیر کردند و از چهار شرکت بالای جدول سه شرکت نخست مربوط به این بخش های اقتصادی بود. 

در مجموع طی هفته جاری شرکت های صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت کمند، صندوق سرمایه گذاری اعتماد آفرین پارسیان ، صندوق سرمایه گذاری مدیریت ثروت ، صندوق بازنشستگی کشور و پالایش نفت اصفهان بیشترین ارزش معاملاتی را به خود اختصاص دادند. 

شاخص قیمت نیز این هفته افزایش چشمگیری داشت و با رشد 65 هزار و 340 واحدی و شکستن سقف مقاومت به سطح یک میلیون و 213 هزار و 15 واحد رسید. 

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد