آخرین جزيیات درباره صندوق بیماران خاص و صعب العلاج

آخرین جزيیات درباره صندوق بیماران خاص و صعب العلاج

معاون درمان وزارت بهداشت و مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران، در نشست خبری پیرامون صندوق بیماری های خاص و صعب العلاج،...

نشست خبری مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران و معاون درمان وزارت بهداشت، بعد از ظهر سه شنبه سوم آبان 1401، در حاشیه مراسم روز ملی بیمه سلامت که در مرکز همایش‌های بیمارستان قلب شهید رجایی برگزار شد، انجام شد. 

در ابتدا، سعید کریمی معاون درمان وزارت بهداشت، با اشاره به رونمایی از صندوق بیماران خاص و صعب العلاج در مراسم روز ملی بیمه سلامت، گفت: در سال گذشته صندوقی با بودجه 5,000 میلیارد تومان برای پوشش بیمه‌ای بیماران خاص و صعب العلاج اختصاص داده شد که امیدواریم برای سال آینده این بودجه افزایش یابد.

وی در واکنش به تجمع خانواده‌های بیماران SMA در مقابل سازمان غذا و دارو، افزود: سال گذشته دستور ريیس جمهور بود که داروهای آنها تهیه شود.

کریمی گفت: 450 نفر از این بیماران جزو گروه هدف دریافت دارو قرار گرفته اند.

محمدمهدی ناصحی مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران نیز افزود: با توجه به درخواست خانواده‌های بیماران از ريیس جمهور، داروی این بیماران وارد شد.

وی گفت: برای فاز اول بیماری، مشکل مالی نداریم و سهم پرداختی بیمار صفر است و به زودی در بیمارستان‌های تابعه دانشگاه‌ها، دارو در اختیار بیماران قرار می‌گیرد.

ناصحی ادامه داد: محاسبه ما 18 هزار و 200 میلیارد تومان برای صندوق بیماران خاص و صعب العلاج بود که با توجه به منابع محدود، 5,000 میلیارد تومان اختصاص داده شد.

وی افزود: متاسفانه برخی شرکت‌های واردات دارو، در صدد تحمیل داروهایی هستند که اثرپذیری آنها چندان تایید نشده است.

در ادامه معاون درمان وزارت بهداشت، در پاسخ به سوال خبرنگاری در مورد غربالگری بارداری، گفت: غربالگری بارداری، تیغ دو لبه است و نباید افراط و تفریط در این کار صورت بگیرد.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران، با اعلام اینکه در فاز اول 26 بیماری در صندوق بیماران خاص و صعب العلاج تعریف شده است، افزود: بسته و نوع خدمات به این بیماران مشخص شده است.

معاون درمان وزارت بهداشت نیز گفت: امیدواریم تا 44 بیماری را در صندوق بیماران خاص و صعب العلاج پوشش دهیم.

کریمی با انتقاد از تاخیر بیمه تامین اجتماعی در پرداخت مطالبات وزارت بهداشت، افزود: متاسفانه بیمه تامین اجتماعی بیش از 10 هزار میلیارد تومان بدهی دارد.

وی ادامه داد: بیمارستان‌ها نمی‌توانند این حجم از مشکلات مالی را تحمل کنند و بهتر است تامین اجتماعی، بدهی‌های خودش را بپردازد.

کریمی گفت: موضوع عدم پذیرش بیماران تامین اجتماعی در بیمارستان‌های وزارت بهداشت، کذب است و ما انتظار داریم مسيولان سازمان تامین اجتماعی نسبت به پرداخت بدهی‌ها به وزارت بهداشت و سازمان بیمه سلامت اقدام کنند.

معاون درمان وزارت بهداشت در پاسخ به موضوع قطع شدن سامانه نسخه الکترونیک و گرفتاری‌هایی که برای بیماران به وجود می‌آید، افزود: در مراکز دولتی انگیزه‌ای برای اختلال در این کار وجود ندارد. اما، نمی‌شود شیطنت در بخش خصوصی را رد کرد.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران، در واکنش به کندی اینترنت، گفت: ما اعلام کردیم در شرایط اضطرار، درصدی از نسخ به صورت کاغذی تجویز شود.

 

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد