پیش‌بینی قیمت طلا امروز 4 مرداد / قیمت طلا و سکه تا کجا ریزش می‌کند؟

پیش‌بینی قیمت طلا امروز 4 مرداد / قیمت طلا و سکه تا کجا ریزش می‌کند؟

قیمت طلا و سکه یکشنبه باتوجه به تعطیلی بازارهای جهانی تنها تحت تاثیر افزایش نرخ ارز بود که بر این اساس قیمت هر گرم طلای 18 عیار به یک میلیون و 61 هزار و 448 تومان رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز، دیروز سکه امامی به سوی سطح مقاومتی 10 میلیون و 800 هزار تومانی حرکت کرد. روز یکشنبه فلز گران‌بهای داخلی 150 هزار تومان رشد را به ثبت رساند و در محدوده 10 میلیون و 720 هزار تومان قرار گرفت. در روزی که بازارهای جهانی تعطیل بودند، بیشتر معامله‌گران رشد قیمت فلز گران‌بهای داخلی را به افزایش قیمت دلار نسبت دادند.

به باور تحلیل‌گران فنی در صورتی که در روزهای آتی، سکه به بالای سطح مقاومتی 10 میلیون و 800 هزار تومان برود، شانس صعود این فلز گران‌بها تا محدوده 11 میلیون و 200 هزار تومان زنده خواهد شد. البته به گفته بیشتر فعالان، در صورتی که دلار در روز جاری افزایش خاصی را تجربه نکند، فلز گران‌بهای داخلی نیز به مسیر کاهشی بازخواهد گشت و حرکت به سوی حمایت 10 میلیون و 500 هزار تومانی را از سر خواهد گرفت.

یک مسيله برای طلا فقدان عوامل حمایت کننده جدیدی است که بتواند قیمتها را به بالاتر از سطح 1800 دلار حمایت کند. عملکرد هفته گذشته گواه دیگری بود که این فلز ارزشمند موفق نشده است با وجود سقوط بازارهای سهام و افت بازده اوراق خزانه آمریکا صعود کند.

دانیل گالی، استراتژیست کالای شرکت تی دی سکیوریتیز گفت: قیمت طلا با وجود تزلزل نرخهای واقعی، برای تحکیم تقلا می کند. ضعف مستمر این فلز ارزشمند در برابر بازده واقعی به ریزساختار آسیب پذیر اشاره دارد و همزمان نشان می دهد طلا با وجود فضای ریسک گریز، قادر به صعود نیست زیرا جریان سفته بازی ضعیف مانده است. نگرانیها نسبت به رشد کلان جهانی باعث تغییر دوباره انتظارات در خصوص افزایش نرخهای بهره بانک مرکزی آمریکا شده است اما طلا همچنان قادر به جذب خریدار نیست و پتانسیل عقب نشینی شدیدتر این فلز ارزشمند تقویت شده است. وی پیش بینی کرد اونس طلا تا مرز 1730 دلار عقب نشینی خواهد کرد.

مطالعه بیشتر: قیمت هر گرم طلا به 1061448 تومان رسید / قیمت دلار و یورو امروز 1400/5/3

دنیای اقتصاد نوشت:

هفته منفی طلا

قیمت طلا در معاملات روز جمعه تحت تاثیر قوی‌ماندن ارزش دلار کاهش یافت و در مسیر ثبت نخستین کاهش هفتگی در پنج هفته پیشین قرار گرفت. بهای اونس طلا که در معاملات هفته گذشته موقتا به بالاترین سطح یک‌ماه اخیر نزدیک شده بود، در انتهای هفته با کاهش ترس از کرونای دلتا با افت هفتگی 7/ 0درصدی روبه‌رو شد.

ریسک‌پذیری در بازارهای مالی هفته گذشته تحت تاثیر نگرانی‌ها نسبت به شیوع کرونای دلتا و تاثیر آن بر روند احیای اقتصاد جهانی، شکننده بود و سرمایه‌گذاران را متقاضی خرید دلار کرد. این موضوع مانع رشد بیشتر قیمت طلا شد. یک مساله برای طلا فقدان عوامل حمایت‌کننده جدیدی است که بتواند قیمت‌ها را به بالاتر از سطح 1800دلار حمایت کند. عملکرد هفته گذشته گواه دیگری بود که این فلز ارزشمند موفق نشده با وجود سقوط بازارهای سهام و افت بازده اوراق خزانه آمریکا صعود کند.

حرکت سکه به سوی سطح مقاومتی

تعطیلات اخیر بازارها و همچنین آینده نامعلوم مذاکرات برجام، باعث‌ شده است با وجود تغییرات کم قیمت‌ها، تقاضا برای خرید طلا و سکه به‌شدت افت کند. از طرف دیگر احتمال افزایش تقاضا بعد از تعطیلات به دلیل نزدیکی به ماه محرم، ضعیف به نظر می‌آید. علاوه بر این موضوع، عامل موثر دیگر بر کم‌رمق‌شدن روند سکه، تغییرات ناچیز بهای اونس طلا در معاملات روزهای گذشته بازار جهانی بود.

بر این اساس سکه بهار آزادی روز گذشته در قیمت 10میلیون 720هزار تومان معامله شد. برگشت اسکناس آمریکایی به روند صعودی و نزدیکی آن به کانال 25هزار تومانی موجب شده است تا معامله‌گران سکه به روند این فلز گرانبها امیدوار شوند. بر این اساس انتظار می‌رود همراه با بازگشت دلار به سیر نزولی فشار فروش را در بین سرمایه‌گذاران سکه افزایش دهد.

سکه مدت‌هاست که در کانال 10 میلیون تومانی زندانی شده است و خروج از این کانال، می‌تواند در سمت انتظارات کاهشی یا افزایشی، تغییرات معناداری را ایجاد کند. دیروز امید بیشتر معامله‌گران سکه به روند دلار و افزایش اسکناس آمریکایی به بالای مرز 25 هزار تومان بود. آنها تصور می‌کنند که اونس طلا کار دشواری برای افزایش قیمت دارد.

واگرایی فزاینده در نرخ بهره جهانی که باعث حمایت از دلار آمریکا می‌شود، احساسات نزولی تحلیل‌گران وال‌استریت را بیش از پیش فعال کرده ‌است و همین موضوع موجب شده که بازیگران بازار داخلی نیز با احتیاط بیشتری روند قیمت طلا را دنبال کنند. در نظرسنجی اخیر سایت تخصصی کیتکو درمورد آینده طلای جهانی، 60درصد سرمایه‌گذاران کلان در وال‌استریت معتقد بودند که فلز زرد در هفته‌ جاری روندی نزولی خواهد داشت. این موضوع موجب خواهد شد که سکه‌بازان با احتیاط در موقعیت خرید قرار بگیرند، مگر اینکه شاهد رشد معناداری در بازار دلار باشند.

مطالعه بیشتر: قیمت طلا و سکه در انتظار بازگشایی بازارهای داخلی و خارجی

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد