مهم‌ترین خبرهای بورسی امروز / سیگنال ريیس بانک مرکزی برای بورس

مهم‌ترین خبرهای بورسی امروز / سیگنال ريیس بانک مرکزی برای بورس

هفته گذشته شاخص کل بورس با روندی مثبت همراه بود و در آخرین روز معاملاتی در کانال یک میلیون و 488 هزار واحد قرار گرفت. گمانه‌های کارشناسان از بازار هفته جاری نشان می‌دهد احتمالا شاخص به مقاومت 1٫6 میلیون واحد برسد. اما مهم‌ترین خبرهای موثر بر روند بازار سهام و معاملات کدام خبرها است؟

به گزارش تجارت‌نیوز، هفته گذشته شاخص کل بورس با روندی مثبت همراه بود و در آخرین روز معاملاتی در کانال یک میلیون و 488 هزار واحد قرار گرفت. گمانه‌های کارشناسان از بازار هفته جاری نشان می‌دهد احتمالا شاخص به مقاومت 1٫6 میلیون واحد برسد. اما مهم‌ترین خبرهای موثر بر روند بازار سهام و معاملات کدام خبرها است؟

دو خبر مهم که پیش روی بازار سهام است و کارشناسان از مدت‌ها قبل تاثیر مثبت این دو عامل را تایید کرده بودند، اعلام نرخ خوراک پالایشی‌ها و انتشار گزارش‌های فصلی شرکت‌های بورسی است. به نظر می‌رسد این دو سیگنال در رسیدن شاخص به مقاومت 1٫5 میلیون واحد اثرگذاری زیادی داشته باشد.

هفته گذشته بعد از به پایان رسیدن معاملات بلاخره ريیس کل بانک مرکزی انتخاب شد و حالا علی صالح‌آبادی، ريیس کل بانک مرکزی شده است. اگر چه انتقادهای زیادی به او به دلیل نداشتن تخصص پولی و مالی شده است اما فعالان بازار سهام امیدوارند به دلیل پیشنه بورسی صالح آبادی اتفاق‌های خوبی برای بازار رقم بخورد.

قیمت دلار هم روز گذشته در کانال 29 هزار و 900 تومان در نوسان بود و از 28 هزار تومان اندکی فاصله گرفت. کاهش قیمت دلار در حالی اتفاق افناد که وزیر امور خارجه از تمایل ایران برای بازگشت به مذاکرات خبر داد.

مهم‌ترین خبرهای موثر بر بورس امروز

_ علی صالح آبادی، ريیس کل بانک مرکزی هم اظهار کرد: فروش اموال مازاد شبکه بانکی یکی از موضوعات است که دنبال خواهد شد؛ کمک بانک مرکزی به بانک‌ها در کاهش معوقات بانکی هم می‌تواند در سیستم بانکی اثرگذار باشد و اضافه برداشت‌ها را از بانک مرکزی کنترل می‌کند.

_ طبق گزارش وزیر کشور تا خرداد امسال 1793 واحد تولیدی تحت تملک 16 بانک قرار گرفته که 750 واحد آن فعال است. ابراهیم ريیسی به وزرای اقتصاد و صمت و ريیس بانک‎مرکزی دستور داده که تمام تولیدی‎های تحت تملک شبکه بانکی به صورت فوری به چرخه تولید برگردد.

_ سخنگوی انجمن صنایع فرآورده‌های لبنی: کارخانه‌ها از فردا قیمت محصولات لبنی را 10 درصد کاهش می‌دهند و اعمال سراسری این قیمت‌ها در بازار حدود یک هفته طول خواهد کشید.

_ پایگاه وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد شماری از شرکت هایی را که پیشتر به دلیل ارتباط با ایران مورد تحریم قرار گرفته بودند، از فهرست تحریم ها خارج کرده است.

آخرین اخبار بازار سرمایه را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد