پیش‌بینی قیمت طلا فردا دوم شهریور / احتمال افزایش قیمت طلا و سکه وجود دارد؟

پیش‌بینی قیمت طلا فردا دوم شهریور / احتمال افزایش قیمت طلا و سکه وجود دارد؟

اونس جهانی در بازار امروز با افزایش همراه بود و در قیمت‌ها در بازار طلا و سکه با نوساناتی همراه بودند. کارشناسان بازار طلا و سکه شانسی برای صعود طلا می‌بینند؟

به گزارش تجارت‌نیوز، انس جهانی طلا با ناکامی در شکستن مقاومت در مرز 1800 دلار، دچار برخی از هیجانات است و نظرسنجی طلای هفتگی کیتکونیوز از تحلیلگران وال استریت و سرمایه گذاران غیرحرفه‌ای نشان داد روند قیمت این فلز ارزشمند در کوتاه مدت روشن نیست.

در نظرسنجی هفته جاری کیتکونیوز از تحلیلگران وال استریت، 15 نفر شرکت کردند که از میان آن‌ها هفت نفر معادل 47 درصد به افزایش قیمت طلا رای دادند و چهار نفر معادل 27 درصد به کاهش قیمت طلا رای داده و به همین تعداد نظری نداشتند.

در این بین، 930 نفر در نظرسنجی آنلاین کیتکونیوز از سرمایه گذاران خرد شرکت کردند که از میان آن‌ها 428 نفر معادل 46 درصد به افزایش قیمت طلا و 334 نفر معادل 36 درصد به کاهش قیمت طلا رای دادند در حالی که 168 نفر معادل 18 درصد نظری نداشتند.

بدبینی فزاینده در بازار طلا در حالی مشاهده می‌شود که این فلز ارزشمند از ریزش قیمت دو هفته پیش بهبود قوی پیدا کرد اما موفق نشد از مقاومت در سطح 1800 دلار عبور کند. بهای هر اونس طلا در معاملات روز جمعه بازار آتی آمریکا 90 سنت معادل 0.05 درصد افزایش یافت و در 1784 دلار بسته شد و برای کل هفته 0.3 درصد رشد هفتگی داشت.

فیلیپ استرایبل، استراتژیست ارشد بازار در شرکت بلو لاین فیوچرز به کیتکونیوز گفت: اگرچه طلا فضا برای شکستن سطح 1800 دلار دارد اما رشد تهدیدهای تورمی در فضای رشد اقتصادی ضعیفتر ممکن است پتانسیل رشد قیمت این فلز ارزشمند را در کوتاه مدت محدود کند.

تعدادی از فعالان و کارشناسان هنوز امیدشان به طلا را از دست نداده‌اند. اوله هانسن، مدیر استراتژی کالا در ساکسو بانک اظهار کرد: اگر در جریان نشست جکسون هال جروم پاول، رییس بانک مرکزی آمریکا در خصوص برنامه بانک مرکزی برای کاهش خرید ماهانه اوراق قرضه محتاط تر از انتظار اقتصاددانان باشد، طلا شانس صعود خواهد داشت.

اقتصادنیوز نوشت:

درصورتی که دلار از مرز 27 هزار و 500 تومان عبور کند سکه می‌تواند به مرز 12 میلیون و 200 هزار تومان برسد. این رویداد در حالی ممکن است رخ دهد که یک ماه پیش، فلز گران بهای داخلی در محدوده 10 میلیون و 500 هزار تومان قرار داشت و شکست محدوده مقاومتی11 میلیون تومانی به ذهن کمتر کسی می رسید.

یک سیگنال صعودی به سکه

دیروز سکه توانست مقاومت 12 میلیون تومانی را به سختی حفظ کند و این مساله سیگنال افزایشی به بازار داد. با این حال، رشد 14 درصدی فلز گران بهای داخلی طی یک ماه، هراس از اصلاح قیمت را بالا برده است و معامله گران با احتیاط بیشتری قدم های خود را برمی دارند.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد