امید سرمایه‌گذاران به افزایش اونس جهانی / پیش‌بینی قیمت طلا و سکه امروز 12 مهر

امید سرمایه‌گذاران به افزایش اونس جهانی / پیش‌بینی قیمت طلا و سکه امروز 12 مهر

قیمت طلا و سکه در بازار دیروز 11 مهر با تاثیر از کاهش نرخ ارز با روند نزولی همراه شدند. قیمت سکه از کانال 12 میلیون تومان فاصله گرفت.

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت طلا و قیمت سکه روزهای آخر هفته گذشته به افت دلار توجه نکردند و با افزایش قیمت همراه بودند. قیمت طلا دیروز نسبت به دو روز پیش، با 1800 تومان افزایش، یک میلیون و 166 هزار تومان نرخ گذاری شد. سکه هم همچون طلا افزایش را تجربه کرد .قیمت سکه روز شنبه به 11 میلیون و 882 هزار تومان کاهش یافت.

با توجه به بالا آمدن ارزش ذاتی قیمت سکه، احتمال افت زیاد در بازار سکه کمی دور از انتظار است. البته ممکن است تعطیلی های اواسط هفته موجب شود که گروهی از معامله گران به صورت موقت از بازار خارج شوند. معمولا کسانی که اهل ریسک نیستند، در شرایط ابهام آلود، بخشی از دارایی های سکه یا ارز خود را به فروش خواهند رساند.

یکی از دلایلی که باعت نزول دلار شده سیگنال جدیدی است که از سوی بانک مرکزی مخابره شد. بانک مرکزی به افزایش قیمت دلار واکنش نشان داده است و گفته است پر قدرت بازار ارز را کنترل میکنیم. بانک مرکزی از دیروز برای طول هفته قصد دارد، از دو جناح نوسان قیمت دلار را مدیریت کند. بازار ارز متشکل و سامانه نیما. بازار ارز متشکل منبع تامین اسکناس و سامانه نیما منبع تامین حواله محسوب می‌شود و شنیده‌ها حاکی از آن بود که بانک مرکزی قصد دارد از ابزار خود در این دو منبع تامین ارزی استفاده و نوسان قیمت دلار در این هفته را کنترل کند.

یک عده از معامله گران بازار ارز معتقدند دلار در شرایط فعلی وارد فاز استراحت شده است تا بار دیگر پر قدرت وارد روند صعود شود.

مطالعه بیشتر: سکه کاهش قیمت شدیدی نخواهد داشت / افت نرخ سکه ادامه دارد؟

دنیای اقتصاد:

افت قیمت سکه

تعطیلی بازار طلای جهانی و تغییرات محدود قیمت دلار در روز یکشنبه، باعث شد که بهای هر سکه امامی روز گذشته کمی با افت روبه‌رو شود، اما این کاهش به خروج سکه از سطح 12میلیون تومان منجر نشد، به طوری که هر سکه به قیمت 12میلیون و 50هزار تومان مورد داد و ستد قرار گرفت. لازم به ذکر است که کف قیمتی سکه یک محدوده بالاتر آمده،‌‌ ولی همچنان این فلز گرانبهای داخلی برای عبور از سقف پیشین خود، کمی با مشکل روبه‌روست. با این حال، افت دلار به زیر محدوده حساس 27هزار و 700تومان می‌تواند باعث افزایش فشار فروش و کاهش تقاضا در بازار سکه و از دست رفتن حمایت 12میلیون تومانی این کالا شود. همچنین با توجه به بالا آمدن ارزش ذاتی قیمت سکه، احتمال افت کمی دور از انتظار است.

مقاومت طلا

فشار نزولی بر قیمت طلا در پی آماده شدن بازار‌‌ها برای آغاز تعدیل برنامه خرید اوراق قرضه آمریکا در هفته گذشته ایجاد شد، اما عملکرد قوی اونس طلا در پایان معاملات هفته گذشته نشان داد که بازی برای این فلز زرد گرانبها همچنان پابرجاست و بازگشت نگرانی‌ها نسبت به رکورد تورمی و پیش‌بینی‌های تحلیلگران فنی از سطوح جدید قیمتی برای طلا امیدوار‌کننده به نظر می‌‌رسد. با این حال اونس طلا در معاملات بازار جهانی نتوانست مجددا بازدهی مثبتی را از آن خود کند، به طوری که این کالای ارزشمند هفته گذشته 8/ 0درصد عملکرد منفی از خود به جا گذاشت. بازگشت قیمت طلا به پایین‌ترین سطح خود در دو ماه اخیر باعث ایجاد خوش‌بینی در بازار شده است. همچنین سرمایه‌گذاران انتظار دارند که در هفته جاری شاهد قیمت‌های بالاتری از طلا باشند.

مطالعه بیشتر: خبر مهم برای قیمت دلار / «به زودی به مذاکرات هسته‌ای بر می‌گردیم»

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد