50 درصد کارشناسان عدم تغییر چشمگیر شاخص کل را درست پیش‌بینی کردند

50 درصد کارشناسان عدم تغییر چشمگیر شاخص کل را درست پیش‌بینی کردند

نتیجه نظرسنجی هفته گذشته باشگاه خبرنگاران جوان از 10 کارشناس بازار سرمایه در مقایسه با تغییرات شاخص کل بورس را در این گزارش بخوانید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، روز جمعه هفته‌‌ گذشته، نظرسنجی باشگاه خبرنگاران جوان از 10 کارشناس بازار سرمایه با موضوع پیش‌بینی بازدهی شاخص کل بورس و روند بازار سرمایه در هفته‌ای که گذشت انجام شد. سوال زیر به طور مشترک از کارشناسان پرسیده شد.

روند بازار سرمایه و بازدهی هفتگی شاخص کل در هفته آتی را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

1. مثبت. افزایشی

2. بدون تغییر چشمگیر (نوسان کمتر از 1 درصد)

3. منفی. کاهشی

طبق نتیجه نظرسنجی 40 درصد از کارشناسان اعتقاد به مثبت شدن شاخص کل (گزینه اول) در هفته‌ای که گذشت داشتند. 50 درصد نیز معتقد بودند که شاخص در هفته‌ای که گذشت روندی بدون تغییر را طی خواهد کرد (گزینه دوم) و 10 درصد باقی کارشناسان به منفی شدن شاخص کل بورس اشاره داشتند. نتیجه این نظرسنجی در تصویر زیر و مشروح نظرات کارشناسان از طریق لینک زیر قابل دسترسی است.

درجا زدن شاخص کل نظر غالب کارشناسان است

شاخص کل 1.1 درصد افت کرد

در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته، چهارشنبه 26 آبان ماه شاخص کل بورس بر روی تراز یک میلیون و 410 هزار واحدی کار خود را به پایان رساند.

با گذشت یک هفته شامل 5 روز معاملاتی از تاریخ 29 آبان تا 3 آذر ماه، در پایان معاملات روز چهارشنبه 3 آذر، شاخص کل بورس به پله یک میلیون و 394 هزار واحدی نزول پیدا کرد که این به معنی افت 1.1 درصدی شاخص کل بورس، در هفته‌ای که گذشت بوده است.

بررسی نتایج نظرسنجی و عملکرد شاخص کل در هفته‌ای که گذشت نشان می‌دهد که 50 درصد از کارشناسان، عدم تغییرات چشمگیر و نوسان جزيی شاخص کل بورس را درست پیش‌بینی کردند.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد