صرفه‌جویی؛ نخستین قانون برای رسیدن به موفقیت مالی

صرفه‌جویی؛ نخستین قانون برای رسیدن به موفقیت مالی

صرفه‌جویی را باید تمرین کرد؛ سه قانون اصلی برای موفقیت در شغل مشاور املاک عبارتند از: موقعیت، موقعیت و موقعیت و سه قانون اصلی برای رسیدن به استقلال مالی عبارتند از: صرفه‌جویی، صرفه‌جویی و صرفه‌جویی

اگر کوچک‌ترین شکی داشتید، نخرید، هزینه نکنید؛ اگر می‌توانید اجاره کنید نخرید، اگر می‌توانید موقتی از آن استفاده کنید نخرید، اگر می‌توانید یک چیزی را به امانت بگیرید، نخرید.

صرفه‌جویی کنید، صرفه‌جویی در همه زمینه‌های زندگی، در مصرف انرژی، آب و خلاصه در مصرف هر چیزی که باید بابت آن پول داد، صرفه‌جویی کنید.

آواز قناری را همیشه به یاد داشته باشید؛ می‌دانید آواز قناری چیست؟ «چی چی چی» یعنی ارزان ارزان؛ یعنی مقرون به صرفه و البته خوب می‌دانید که صرفه‌جویی به معنی مصرف نکردن نیست.

هیچ اشکالی ندارد، بگذارید مردم درباره اینکه شما چقدر صرفه‌جویی می‌کنید جوک بگویند و بخندند. اما وقتی به سن پنجاه سالگی رسیدید، همان آدم‌هایی که زمانی به شما می‌خندیدند، شما رو تحسین می‌کنند. چون خدا اسراف کارها را دوست ندارد و وقتی روزبه‌روز پیرتر و ناتوان‌تر شدند بدهکارتر و  بدهکارتر می‌شوند؛ چون همه پولی که در زندگی به‌دست آورده‌اند را خرج کردند و هیچ پشتوانه‌ای ندارند.

هدر ندادن پول و پس‌انداز بیشتر یعنی به خودمان و اطرافیان‌مان بیشتر اهمیت می‌دهیم. همیشه صرفه‌جویی در هزینه‌ها و لذت‌بردن از چیزهایی که دارید، بهتر است. وقتی در هزینه‌هایتان صرفه‌جویی می‌کنید و پس‌اندازتان افزایش می‌یابد، احساس بهتری پیدا می‌کنید. می‌توانید برای موفقیت در صرفه‌جویی و هدر ندادن پول‌ها به خودتان جایزه بدهید.

برگرفته از: کتاب رسیدن به استقلال مالی

نوشته: برایان تریسی

آخرین اخبار بورس و اقتصاد