خبر مهم برای صاحبان این خودروها

خبر مهم برای صاحبان این خودروها

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 1401 از تعیین نرخ مالیات بر خانه ها و ماشین های لوکس خبر داد.

رحیم زارع در نشست خبری امروز خود به تشریح آخرین مصوبات کمیسیون تلفیق بودجه 1401 پرداخت.

وی گفت: طبق مصوبه کمیسیون تلفیق در سال 1401 مجموع ارزش انواع خودرو سواری و وانت دو کابین دارای شماروه انتظامی شخصی در اختیار مالکین مشخص شد که این شامل اشخاص حقیقی یعنی خود خانوار و فرزندان کمتر از 18 سال و مهجور تحت تکلف باید می شد.

زارع ادامه داد: خودرو تا سقف یک میلیارد تومان مشمول مالیات خودرو نخواهد شد تا مبلغ یک میلیارد و 500 میلیون تومان نسبت به مازاد یک میلیارد تومان شامل مالیات یک درصد،  تا مبلغ 3 میلیارد تومان نسبت به مازاد یک میلیارد و 500 میلیون شامل مالیات 2 درصد می شود. تا مبلغ 4 میلیارد و 500 میلیون تومان نسبت به مازاد 3 میلیارد تومان شامل مالیات 3 درصد و نسبت به مازاد 4 میلیارد و 500 میلیون تومان مالیات 4 درصد شامل می شود.

وی درباره مالیات واحدهای مسکونی و باغ ویلاهای گران قیمت گفت: واحدهای مسکونی و باغ ویلاهای گران قیمت تا سقف 10 میلیارد تومان معاف از مالیات است نسبت به مازاد 10 میلیارد تا 15 میلیارد تومان مالیات یک در هزار، نسبت به مازاد 15 میلیارد تومان تا 25 میلیارد تومان مالیات دو در هزار  را باید پرداخت کنند.

زارع گفت: از واحدهای مسکونی و باغ ویلاهای گران قیمت نسبت به مازاد 25 میلیارد تومان تا 40 میلیارد تومان سه در هزار و نسبت به 40 میلیارد تومان تا 60 میلیارد تومان 4 در هزار و نسبت به مازاد 60 میلیارد تومان به بالا 5 در هزار مالیات گرفته خواهد شد.

وی گفت: بدهی های بانکی و مالیاتی مربوط به طرحهای برق آبی و مطالبات پیمانکاران و مشاوران این طرحها از محل مطالبات وزارت نیرو و توانیر از دولت مابه تفاوت قیمتهای تکلیفی و تمام شده برق، به صورت جمعی - خرجی تا سقف 10 میلیارد تومان قابل تسویه و تهاتر خواهد بود.

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد