در سه ماهه اخیر صادرات غیر نفتی 22 درصد رشد کرد

در سه ماهه اخیر صادرات غیر نفتی 22 درصد رشد کرد

جلسه ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی با موضوع « کمیسیون مشترک اقتصادی عمان و پاکستان» به ریاست مهدی صفری معاون...

ر این نشست، مهدی صفری ضمن ابراز خرسندی از به نتیجه رسیدن بسیاری از مصوبات کمیسیون مشترک عمان، بر ادامه برگزاری مستمر و پیگیر کمیسیون های مشترک اقتصادی تاکید کرد و آن را عامل رشد و توسعه تجارت خارجی دانست و افزود: ريیس محترم جمهوری تاکید ویژه برای برگزاری کمیسیون های اقتصادی و پیگیری دستاورد سفرهای خارجی دارند. همچنین جدیت در برگزاری کمیسیون های اقتصادی و پیگیری مصوبات آن موجب رشد 22 درصدی صادرات غیر نفتی در سه ماهه اخیر شده و این روند همچنان افزایشی است.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه برقراری پرواز مستقیم از عمان به رامسر، برپایی خط کشتیرانی مسافربری و کانتینری به عمان و حل مسايل انرژی را از دستاوردهای مهم کمسیون مشترک با عمان برشمرد و از حضور هیيت عمانی در ایران در هفته آتی خبر داد.

در ادامه این جلسه در خصوص برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی با پاکستان و سرفصل های مهم قابل طرح در این کمیسیون بحث و تبادل نظر صورت گرفت. مسيله خط لوله و تجارت در نقاط مرزی از موضوعات مهم قابل بررسی است.

همچنین صفری به خبر آغاز صادرات سیب ایرانی به پاکستان اشاره کرد و راه تبادل مالی این تجارت را تهاتر با محصولات کشاورزی پاکستانی عنوان کرد.

در ادامه حاضرین در این جلسه در خصوص چگونگی همکاری دستگاه‌ها، موانع  پیش رو و راهکارهای ارتقاء همکاری های فیمابین،  بحث و تبادل نظر و محورها و پیشنهادات خود را ارايه کردند.

در این نشست همچنین در خصوص اهمیت صدور خدمات مهندسی، مسايل مرزی، گمرکی و کشاورزی در کمیسیون مشترک اقتصادی با عراق نیز مطالبی طرح و مورد تبادل نظر قرار گرفت.

 

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد