تحرکات روزانه صندوق‌های قابل معامله/ نوسان 11درصدی دارا یکم به سبزپوشی ختم شد

تحرکات روزانه صندوق‌های قابل معامله/ نوسان 11درصدی دارا یکم به سبزپوشی ختم شد

امروز 840میلیارد تومان دارا یکم و 920میلیارد تومان پالایشی یکم خرید و فروش شد، معاملات صندوق‌های قابل معامله به دو هزار و 690میلیارد تومان رسید و مازاد...

اقتصاد آنلاین امیر مهدی زاده؛ بیشترین ارزش معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در روز جاری به صندوق پالایشی یکم (پالایش) با ارزش 920میلیارد تومان تعلق داشت و بعد از آن صندوق واسطه‌گری مالی یکم (دارا یکم) بود که دومین صندوق پرمعامله لقب گرفت. صندوق اعتماد آفرین پارسیان (اعتماد) نیز در جایگاه سوم معاملات صندوق‌های ETF قرار گرفت.

حقیقی‌ها معادل 13میلیارد تومان واحدهای صندوق امین یکم فردا (امین یکم) را از حقوقی‌ها خریدند (22درصد از معاملات صندوق) و اشخاص حقوقی نیز بخشی از مالکیت صندوق یاقوت آگاه (یاقوت) را به ارزش 17میلیارد تومان به نفع خود تصاحب کردند (78درصد معاملات).

دارندگان صندوق سرمایه گذاری در سهام «پالایش» رشد 7.2درصدی دارایی خود را به چشم دیدند و از طرف دیگر مالکان صندوق آوای معیار (آوا) با زیان 2.2درصدی در یکروز مواجه شدند. هیجانات امروز همچنین باعث شد که بیشترین نوسان قیمت (11.1درصد) در رابطه با صندوق «دارا یکم» در تابلو معاملات نقش ببندد.

دو صندوق واسطه‌گری مالی و پالایشی یکم روی هم هزار و 760میلیارد تومان معامله شدند یعنی 65درصد از خرید و فروش‌های صندوق‌های قابل معامله به این دو صندوق دولتی اختصاص داشت.

از میان صندوق‌های کالایی مبتنی بر سکه طلا، اکثر توجهات به صندوق پشتوانه طلای لوتوس با نماد «طلا» معطوف بود و بیشترین افزایش قیمت (4.4درصد) به نام صندوق پشتوانه طلای زرافشان (زر) ثبت شد.

کل ارزش معاملات صندوق‌های معامله‌پذیر در نهایت به رقم دو هزار و 690میلیارد تومان رسید و ورود پول حقیقی 36میلیارد تومان شد، این در حالی است که گردش امروز بازار سهام در حدود 10هزار و 240میلیارد تومان و مقدار ورود پول حقیقی 250میلیارد تومان بود.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد