افزایش 15 درصدی قیمت آجیل در آستانه نوروز

افزایش 15 درصدی قیمت آجیل در آستانه نوروز

دبیر اتحادیه آجیل و خشکبار اصفهان گفت: بسته به نوع و کیفیت آجیل قیمت ها معین می شود و نمی توان قیمت ثابتی برای آجیل...

علیرضا حمصیان در پاسخ به این سوال که آجیل عید با چه حساب و کتابی به فروش می رسد، اظهار کرد: بسته به میزان و کیفیت آجیل قیمت ها معین می شود و نمی توان قیمت ثابتی برای آجیل مخلوط مشخص کرد.

وی ادامه داد: برخی از مخلوط ها کیفیت بسیار خوبی دارد و درجه یک محسوب می شود بالتبع قیمت بالاتری هم می گیرد و در برخی از آجیل ها پسته و فندق بیشتر است؛ به هر حال این آجیل هم به نسبت مخلوط هایی که این اقلام در آنها کمتر است با قیمت کمتری محاسبه می شود.

وی می‌افزاید: قیمت‌گذاری آجیل مخلوط با توجه به تنوع و کیفیت آن متفاوت است و یک فروشگاه ممکن است یک نوع مغز برای مثال پسته مرغوب را بیشتر در آجیل مخلوط کند و فروشگاه دیگری در آجیل مخلوط نخودچی و کشمش استفاده کند؛ این‌ها تفاوت قیمت ایجاد می‌کند و بسته به نوع، میزان و مرغوبیت جنس آجیل هر فروشگاه برای خود قیمتی در نظر می‌گیرد و از این رو نرخ ثابتی ندارد و سلیقه‌ای است.

افزایش 10 تا 15 درصدی قیمت آجیل در ماه های اخیر

دبیر اتحادیه آجیل و خشکبار اصفهان با بیان اینکه امسال انواع آجیل در ماه‌های اخیر حدود 10 تا 15 درصد افزایش قیمت داشته است، می گوید: پسته نیز به دلیل صادراتی بودن بر اساس نرخ دلار قیمت‌گذاری می‌شود که قیمت داخلی آن متاثر از این شرایط از ابتدای سال افزایش یافته است.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد