آخرین قیمت طلا پیش از امروز 19 خرداد

آخرین قیمت طلا پیش از امروز 19 خرداد

قیمت طلا گرمی 18 عیار در بازار آزاد امروز سه‌شنبه 18 خرداد با 10 هزار و 600 تومان کاهش، یک میلیون و 74 هزار تومان معامله شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت طلا گرمی 18 عیار در بازار آزاد امروز سه‌شنبه 18 خرداد با 10 هزار و 600 تومان کاهش، یک میلیون و 74 هزار تومان معامله شد. قیمت سکه بهار آزادی در بازار آزاد امروز سه‌شنبه 18 خرداد با 103 هزار تومان کاهش، 10 میلیون و 599 هزار تومان معامله شد.

دنیای اقتصاد نوشت:

افت معنادار در بازار سکه

سکه امامی دیروز نه تنها سطح حساس 10 میلیون و 800 هزار تومان را از دست داد که به زیر محدوده 10 میلیون و 700 هزار تومانی سرازیر شد. ساعت 4 بعدازظهر دیروز فلز گرانبهای داخلی با قیمت 10 میلیون و 690 هزار تومان معامله شد که کاهشی 190 هزار تومانی نسبت به روز دوشنبه داشت. به گفته فعالان، عامل اصلی افت سکه، کاهش بهای دلار در بازار آزاد بود. در کنار این اونس طلا نتوانست بالای مرز هزار و 900 دلاری بماند و افت داشت. این مساله نیز در انتظارات کاهشی معامله‌گران موثر بود.

رنج منفی اونس طلا

قیمت اونس طلا در معاملات بازار جهانی روز گذشته تحت‌تاثیر رشد ارزش شاخص دلار آمریکا با افت مواجه شد و (درساعت 20 به وقت تهران) به سطح 1892 دلار عقب‌نشینی کرد. عوامل دیگری همچون انتشار آمار کاهش نرخ بیکاری در ایالات‌متحده و افت مجدد بازدهی اوراق قرضه خزانه این دولت، در کاهش قیمت طلای جهانی تاثیر مستقیمی داشته است. براساس پیش‌بینی تحلیلگران فنی بازار، این فلز ارزشمند در سطح حساسی به سر می‌برد و با توجه به آمارهای اقتصادی پیش رو از وضعیت بیکاری و تورم آمریکا می‌تواند بر شکست این سطح قیمتی یا تثبیت در این محدوده تاثیر گذار باشد. به‌‌طوری‌که معامله‌گران منتظر آمار اقتصادی و گزارش قیمت مصرفی آمریکا هفته جاری برای تایید این امر هستند. با این حال مقامات بانک مرکزی مکرر اظهار کرده‌اند که فشار قیمت می‌تواند موقتی باشد.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد