امروز سکه چقدر شد؟ / قیمت دلار و یورو امروز 1400/7/18

امروز سکه چقدر شد؟ / قیمت دلار و یورو امروز 1400/7/18

قیمت دلار باز هم کاهش یافت و یک مرز حساس دیگر را از دست داد. مدیریت کسری بودجه 50 درصدی نیز به اندازه نتیجه‌بخش بودن مذاکرات برای روند قیمتی دلار تعیین‌کننده هستند. در این میان، سکه طرح جدید 11 میلیون و 680 هزار تومان معامله می‌شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار عصر روز گذشته روی 27 هزار و 750 تومان قرار داشت و مرز حساس 27 هزار و 800 تومان را از دست داده بود. تحلیل‌گران معتقد بودند ادامه روند کاهشی قیمت دلار مستلزم آن است که قیمت از محدود 27 هزار و 800 تا 27 هزار و 700 عبور کند و زیر این دامنه پایدار شود.

آنگونه که اقتصادنیوز گزارش داده است، قیمت دلار در شروع معاملات امروز 27 هزار و 550 تومان بود و از دامنه حساس پایین آمد. علت اصلی افت قیمت دلار انتشار یک خبر عنوان می‌شد مبنی بر اینکه دور جدید مذاکرات احتمالا پیش از پایان یافتن ماه اکتبر (9 آبان آخرین روز اکتبر است) از سر گرفته می‌گیرد.

دو عامل تاثیرگذار بر قیمت دلار

ادامه روند کاهشی قیمت دلار گذشته از مسايل تکنیکال به برخی عمکردها در مورد سیاست‌گذاری نیز بستگی دارد. مساله اول کسری بودجه است. بر اساس اظهارات یکی از نمایندگان مجلس امسال بیش از 50 درصد کسری بودجه داریم و ريیس جدید سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گفته است برای تامین کسری بودجه سال آینده نه از بانک مرکزی استقراض می‌کنیم و نه اورق می‌فروشیم.

این‌ها اخباری هستند که در شبکه‌های مجازی مبادله ارز جلب توجه می‌کنند و سوال مهم این است که دولت این حجم از کسری بودجه را چگونه مدیریت خواهد کرد؟ تامین کسری بودجه از طریق استقراض از بانک مرکزی یا انبساط پولی به معنای تورم و رشد قیمت دلار است، حال باید دید آیا دولت می‌تواند از طریق تغییر سیستم مالیاتی و کاهش هزینه‌‌ها جلوی رشد نقدینگی و تورم را بگیرد.

مساله دوم به روند جلو رفتن مذاکرات مربوط می‌شود، فعالان بازار معتقدند حتی در صورت شروع دور جدید مذاکرات حصول توافق احتمالی زمان‌بر خواهد بود و نمی‌توان انتظار داشت که مذاکرات در کوتاه مدت قیمت دلار را در سطوح پایین پایدار کند.

قیمت دلار امروز یکشنبه 18 مهر 1400

در این شرایط، دلار در بازار آزاد با کاهش 0.94 درصدی نسبت به روز قبل ، 27,480 تومان معامله شد.

دلار در بازار متشکل در بازار امروز نسبت به روز قبل ، با 253 تومان کاهش، 26,616 تومان نرخ گذاری شد. دلار در سامانه سنا با کاهش 1.5 درصدی نسبت به روز قبل ، 26,892 تومان معامله شد.

دلار کانادا با کاهش 1.2 درصدی نسبت به روز قبل ، 22,071 تومان معامله شد.

همچنین نرخ دلار صرافی ملی امروز (یکشنبه 18 مهر) اعلام شد.

بر این اساس قیمت دلار، 27296 تومان اعلام شد. نرخ خرید دلار در این صرافی نیز 26756 تومان تعیین شد.

قیمت یورو نیز برای فروش در صرافی‌ ملی 31764 تومان اعلام شده؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی 31135 قیمت خورده است.

چرا سکه ارزان شد؟

در این میان، قیمت طلا و سکه امروز تحت تاثیر کاهش قیمت دلار ارزان شد. قیمت سکه طرح جدید با 100 هزار تومان کاهش با قیمت 11 میلیون و 700 هزار تومان معامله شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، بازار طلا همچنان راکد است و تقاضایی برای خرید طلا وجود ندارد. قیمت دلار امروز (18 مهر 1800) اندکی کاهش یافت و با قیمت 27 هزار و 500 تومان هم معامله شد.

طلای 18 عیار هم با 10 هزار تومان کاهش نسبت به روز گذشته با قیمت یک میلیون و 139 تومان فروخته شد.

برخی فروشندگان طلا علت کاهش قیمت دلار را نزدیک شدن به مذاکرات هسته‌ای می‌دانند. گویا ایران قرار است به زودی به مذاکرات هسته‌ای وین برگردد و همین خبر، قیمت دلار را کاهش داد. معامله‌گران می‌گویند اگر قیمت دلار به زیر 27 هزار و 500 برسد، باید منتظر ریزش بیشتر قیمت دلار بود.

نشانه‌های رونق بازار طلا دیده می‌شود

چرا بازار همچنان راکد است؟ به گفته نایب ريیس دوم اتحادیه طلا، روز گذشته بازار طلا خلوت بود. عده‌ای به سفر رفته بودند اما از فردا به نظر می‌رسد نشانه‌های رونق در بازار نمایان شود. چرا که در ماه ربیع مراسم‌های مذهبی وجود دارد و اکثر ایرانی‌ها در این ماه مراسم جشن برگزار می‌‎کنند.

محمد کشتی‌آرای به تجارت‌نیوز گفت: با واکسینه شدن مردم به نظر می‌رسد محدودیت‌ها برداشته و مراسم عروسی‌ها برگزار شود و از این پس بازار رونق می‌گیرد.

تغییرات قیمت سکه و طلا

اما به گزارش تجارت‌نیوز، امروز قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم بر اساس آخرین نرخ اعمالی اتحادیه فروشندگان طلا، جواهر و سکه تهران، 11 میلیون و 300 هزار تومان بود. همچنین سکه طرح جدید 11 میلیون و 680 هزار تومان معامله می‌شد.

نیم سکه شش میلیون، ربع سکه سه میلیون و 550 هزار تومان و سکه یک گرمی دو میلیون و 220 هزار تومان است.

همچنین قیمت هر اونس طلا در بازار‌های جهانی به هزار و 757 دلار رسید و هر گرم طلای 18 عیار تا ساعت 18 و 13 دقیقه امروز به مبلغ یک میلیون و 142 هزار تومان معامله می‌شد.

آخرین اخبار حوزه ارز، طلا و سکه را در صفحه طلا و ارز تجارت‌نیوز بخوانید.

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد