گزارش روزانه صندوق های ETF‌ (8خرداد1400) / رقابت پالایش و دارا یکم برای صعود بیشتر

گزارش روزانه صندوق های ETF‌ (8خرداد1400) / رقابت پالایش و دارا یکم برای صعود بیشتر

در بورس امروز 321میلیارد تومان دارا یکم و 451میلیارد تومان پالایشی یکم خرید و فروش شد، معاملات صندوق‌های قابل معامله به هزار و 986میلیارد تومان رسید و مازاد...

اقتصاد آنلاین امیر مهدی زاده؛ بیشترین ارزش معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در روز جاری به صندوق پالایشی یکم (پالایش) با ارزش 451میلیارد تومان تعلق داشت و بعد از آن صندوق واسطه‌گری مالی یکم (دارا یکم) بود که دومین صندوق پرمعامله لقب گرفت. صندوق با درآمد ثابت کمند (کمند) نیز در جایگاه سوم معاملات صندوق‌های ETF قرار گرفت.

حقیقی‌ها حدود 10میلیارد تومان واحدهای صندوق توسعه اندوخته آینده (اطلس) را از حقوقی‌ها خریدند (91درصد از معاملات صندوق) و اشخاص حقوقی نیز بخشی از مالکیت صندوق اعتماد آفرین پارسیان (اعتماد) را به ارزش 135میلیارد تومان به نفع خود تصاحب کردند (80درصد معاملات).

دارندگان صندوق سرمایه گذاری در سهام «پالایش» رشد 6.4درصدی دارایی خود را به چشم دیدند و از طرف دیگر مالکان صندوق سپهر خبرگان نفت (سخند) با زیان 1.5درصدی در یک روز مواجه شدند. هیجانات امروز همچنین باعث شد که بیشترین نوسان قیمت (12.9درصد) در رابطه با صندوق شاخصی بازار آشنا (وبازار) در تابلو معاملات نقش ببندد.

دو صندوق واسطه‌گری مالی و پالایشی یکم روی هم 773میلیارد تومان معامله شدند یعنی 39درصد از خرید و فروش‌های صندوق‌های قابل معامله به این دو صندوق دولتی اختصاص داشت.

از سویی دیگر جمع معاملات صندوق‌های طلایی به حدود دو هزار و 830میلیون تومان رسید. همچنین بیشترین رشد قیمت (4.5درصد) این گروه به صندوق پشتوانه طلای مفید (عیار) اختصاص یافت.

کل ارزش معاملات صندوق‌های معامله‌پذیر در نهایت به رقم هزار و 986میلیارد تومان رسید و خروج پول حقیقی 440میلیارد تومان شد، این در حالی است که گردش امروز بازار سهام در حدود سه هزار و 690میلیارد تومان و مقدار ورود پول حقیقی 480میلیارد تومان بود.

برای مشاهده تصویر در اندازه اصلی روی آن کلیک کنید

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد