کشتی حامل 65هزار تن کالای اساسی در چابهار

کشتی حامل 65هزار تن کالای اساسی در چابهار

معاون امور بندری و اقتصادی اداره‌کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: کشتی حامل 65 هزار تن کالای اساسی از نوع گندم وارداتی در بندر چابهار پهلوگیری کرده و در حال تخلیه برای ارسال به بازار‌های هدف داخلی است.

خبرگزاری تسنیم: معاون امور ‌بندری و اقتصادی اداره‌کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: کشتی حامل 65 هزار تن کالای اساسی از نوع گندم وارداتی در بندر چابهار پهلوگیری کرده و در حال تخلیه برای ارسال به بازارهای هدف داخلی است.

حسین شهدادی اظهار داشت: سال جاری نیز مانند ماه‌های قبل کشتی‌های حامل کالای اساسی در بندر چابهار وارد خواهند شد تا نقش این بندر برای ورود کالای اساسی بیشتر شود. در حال حاضر نیز کشتی حامل 65 هزار تن کالای اساسی از نوع گندم وارداتی در بندر چابهار پهلوگیری کرده و در حال تخلیه برای ارسال به بازارهای هدف داخلی است.

وی به استقرار تجهیزات مناسب تخلیه و بارگیری و ظرفیت پهلوگیری شناورهای تا آبخور 16 متر در بندر چابهار اشاره و خاطرنشان کرد: آمادگی پهلودهی و ارايه خدمات به انواع شناورها و تخلیه و بارگیری گروه‌های مختلف کالایی به صورت 24 ساعته و با میانگین روزانه تخلیه 13 هزارتن کالای فله، وجود دارد.

معاون امور ‌بندری و اقتصادی اداره‌کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در صورت تامین ناوگان حمل و نقل زمینی توسط ارگان‌های مربوطه، بندر چابهار نقش بسیار مهمی در تامین کالاهای اساسی مورد نیاز کشور، کاهش هزینه صادرات و ترانزیت کالا خواهد داشت.

وی گفت: بندر چابهار با ظرفیت سالانه تخلیه و بارگیری بیش‌از 10 میلیون تن به عنوان یکی از بنادر مهم در جنوب ایران و در بخش شمالی دریای عمان قرار گرفته و این بندر به علت موقعیت استراتژیک و دستیابی به آب‌های آزاد بین‌المللی جایگاه ویژه‌ای در مبادلات ایران با سایر کشورهای منطقه دارد.

شهدادی تصریح کرد: بندر چابهار به علت نزدیکی به کشورهایی نظیر افغانستان، پاکستان و آسیای میانه در آینده‌ای نزدیک با اتصال به شبکه ریلی کشور اهمیت ویژه‌ای در ترانزیت کالا به این کشورها خواهد داشت و همچنین این بندر بعنوان بزرگترین بندر اقیانوسی ایران، یکی از نقاط کلیدی در حاشیه خلیج فارس و دریای عمان بوده و در کریدور شمال- جنوب نقش مهمی ایفاد خواهد کرد.

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد