نگاه فعالان بازار سکه به نرخ ارز / پیش‌بینی قیمت طلا و سکه 6 مهر

نگاه فعالان بازار سکه به نرخ ارز / پیش‌بینی قیمت طلا و سکه 6 مهر

سکه در معاملات روز گذشته با روند صعودی همراه بود و از مرز 11 میلیون و 900 عبور کرد و به کانال 12 میلیون تومان نزدیک شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، ریزش بهای اونس طلا در معاملات بازار جهانی انتهای هفته، روند قیمت سکه امامی برای ماندن در بالای مرز 12میلیون تومانی را در روز شنبه دشوار کرد، به طوری که سکه روز گذشته مجددا با از دست دادن این سطح به قیمت 11میلیون و 930هزار تومان عقب‌نشینی کرد. برخی از فعالان بازار طلا و سکه پیش‌بینی می‌کنند با توجه به اینکه در روزهای آینده اتفاق خاصی به لحاظ اقتصادی و سیاسی رخ نخواهد داد، قیمت طلا و سکه در محدوده کنونی باقی بماند و شاهد نوسانات چشمگیری نباشیم. علاوه بر این، به گفته تحلیلگران فنی، سکه تمایل زیادی به ماندن در محدوده 12میلیون تومانی دارد؛ زیرا این سطح، یک سطح حمایتی است و در عین حال با توجه به شرایط فعلی، به‌عنوان سطح مقاومتی نیز عمل کند.

تلاش برای حفظ کانال

به دنبال تضعیف دلار، بهای طلای جهانی در آخرین روز معاملاتی هفته (جمعه) شاهد افزایش بود، اما احتمال افزایش نرخ بهره در آمریکا سبب شد رشد قیمت آن ناچیز باشد. به این ترتیب نرخ این فلز گرانبها در سطح 1750دلار بسته شد. بدبینی شدید در بازار طلا پس از نشست سیاست پولی فدرال رزرو و اعلام احتمال انتشار برنامه‌های تعدیل برنامه ماهانه خرید اوراق قرضه پس از نشست نوامبر به وجود آمد. از طرفی تحلیلگران به افزایش قیمت طلا بدبین هستند؛ زیرا احتمال تحکیم سیاست پولی آمریکا، دلار را تقویت می‌کند و بازده اوراق قرضه را بالاتر می‌برد که این دو عامل مانع صعود طلا خواهند شد. جو بدبینانه فزاینده بازار طلا در معاملات هفته جاری برای طلا که تلاش می‌کند حمایت مهم در حدود 1750 دلار را حفظ کند، اوضاع خوبی را نوید نمی‌دهد.(دنیای اقتصاد)

چشم سکه بازان به قیمت دلار

در چنین شرایطی که سکه تحت فشار حبابی قرار دارد، برخی معامله گران باور دارند که اسکناس آمریکایی زمینه ساز حفظ فلز گران بهای داخلی در محدوده 11 میلیون و 900 هزار تومانی خواهد شد. این عده عنوان می کنند که دلار در روز شنبه به واسطه فشار عرضه نزولی شد و با کاهش فشار عرضه، اسکناس آمریکایی خواهد توانست که به سوی محدوده 27 هزار و 700 تومانی قدم بردارد. این دسته از معامله گران باور دارند که بازار سکه بیشتر از روند اونس طلا، به حرکات قیمت دلار دقت دارد. آن ها به همین دلیل باور دارند که اثر کاهش بهای اونس طلا در انتهای هفته با رشد قیمت دلار جبران خواهد شد.(اقتصادنیوز)

مطالعه بیشتر: قیمت طلا و سکه در بازار امروز 4 مهر / ثبات نسبی در بازار طلا و سکه

 

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد