معامله‌گران بازار بخوانند / سیگنال‌های اثرگذار بر بورس امروز

معامله‌گران بازار بخوانند / سیگنال‌های اثرگذار بر بورس امروز

روز گذشته در دومین روز معاملاتی شاخص کل بورس باز هم با اصلاح و افت مواجه شد و در پایان بازار در محدوده یک میلیون و 384 هزار واحد قرار گرفت. مهم‌ترین اخبار موثر در بورس امروز کدام خبرها هستند؟

به گزارش تجارت‌نیوز، روز گذشته در دومین روز معاملاتی شاخص کل بورس باز هم با اصلاح و افت مواجه شد و در پایان بازار در محدوده یک میلیون و 384 هزار واحد قرار گرفت. مهم‌ترین اخبار موثر در بورس امروز کدام خبرها هستند؟

_ريیس کمیسیون اقتصادی مجلس از توافق با وزیر صمت خبر داده تا در یک بازه زمانی حداکثر 2 ساله تمامی اختیارات و تصمیمات مجامع شرکت‌های خودرویی به صاحبان سهام بازگردد.

_ یکی از نمایندگان مجلس گفت: کمیسیون صنایع و معادن هفته گذشته جلسه مفصلی با حضور وزیر صمت داشت که ایشان یک فرصت شش ماهه از مجلس خواست تا به اوضاع نابسامان خودرو رسیدگی ویژه‌ای داشته باشد و قرعه‌کشی خودرو را حذف کند.
_ قیمت دلار در بازار آزاد روز گذشته روند افزایشی داشت و به کانال 27 هزار و 600 تومان رسید. نرخ ارز در صرافی ملی امروز 26 هزار و 892 تومان اعلام شد.
_ ريیس اسبق بانک مرکزی در تويیتی نوشت: تامین کسری از طریق فشار به بانک‌ها و صندوق‌های آن‌ها منجر به اضافه برداشت سنگین از بانک مرکزی می‌شود. نتیجه استقراض غیرمستقیم را آمارهای پولی پایان مهر مشخص می‌کند.
_ در هفت ماهی که از سال 1400 گذشته، بازار خودرو بیش از دیگر بازارها رشد کرده و سود 20 درصدی برای سرمایه‌‌گذاران خود به همراه داشته، در مقابل بازار طلا کم‌نوسان ظاهر شده است.
_ محمدرضا پورابراهیمی ريیس کمیسیون اقتصادی مجلس می گوید: در حال حاضر دولت با وجود سهم اندک در خودروسازی، در این بنگاه‌ها مدیریت می‌کند، حال آنکه براساس اصل 44 قانون اساسی، ایران‌خودرو و سایپا (با توجه به اینکه بیشتر سهام‌شان خارج از اختیار دولت است)، باید توسط غیر دولتی‌ها اداره شوند.
_ مجلس، در حاشیه جلسه غیرعلنی با وزیر امور خارجه ضمن بیان تاثیر قانون اقدام راهبردی لغو تحریم‌ها، از آغاز مذاکرات در هفته جاری خبر داد.

_ روز گذشته اونس جهانی طلا افزایش یافت و به کانال 1800 دلاری رسید. قیمت طلا 18 عیار به یک میلیون و 169 هزار تومان افزایش یافت.

آخرین اخبار بازار سهام را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد