بورس تا چه زمانی درجا می‌زند؟

بورس تا چه زمانی درجا می‌زند؟

بازار سهام در دو روز ابتدایی سال 1400 روند نوسانی خود در سال گذشته را ادامه داد و همچنان سهامداران به روند نوسانی بورس واکنش‌های مختلفی نشان می‌دهند و تعداد زیادی از آن‌ها از عملکرد بورس ناراضی هستند.

به گزارش تجارت‌نیوز، بازار سهام دو روز ابتدایی معاملاتی سال 1400 را همانطور که انتظار می‌رفت با یک روند نوسانی آغاز کرد.

در روز اول (هفتم فروردین) شاخص کل و شاخص هم‌وزن رشد داشتند. به عقیده کارشناسان رشد حدود دو هزار واحدی شاخص هم‌وزن در کنار رشد نزدیک به دو هزار واحدی شاخص کل، نشان از عملکرد خوب و کمی امیدوار کننده از بورس درابتدای راه سال 1400 است.

اما در روز دوم (هشتم فروردین) شاخص با یک روند نوسانی در ابتدا با افزایش ودر نهایت با افت همراه بود و از طرفی ارزش معاملات بازار نیز نسبت به روز قبل کاهش یافت. کارشناسان معتقدند با توجه به شرایطی که در بازار به وجود آمده بود تعداد زیادی از سهامدارن با مثبت شدن نمادها فرصت را غنیمت می‌شمارند و برای فروش سهم‌های خود اقدام می‌کنند.

مخاطبان تجارت‌نیوز به عملکرد بورس در دو روز ابتدایی واکنش‌هایی داشتند. برخی از مثبت شدن‌های دستوری می‌گویند و برخی از عملکرد بازار همچنان ناراضی هستند.

«این مثلا مثبت بود وای به روز منفی , این دولت در حال اتمام , اعتماد مردم براش مهم نیست , بیشتر به فکر تامین بودجه هست و دست درازی به بورس , باید دولت به فکر بورس باشه و دست حقوقی های بزرگ دولتی و بازارگردان های نوسانگیر رو قطع کنه»

«اکثر نمادها منفی ولی شاخص مثبت , معجزات بورس دستوری همینه , بازار منفی بود شگویا مثبت , بازار مثبت شد اما شگویا منفی»

«همونطوریکه سال گذشته گفتیم کار بورس تمام ! بورس ابزاری بود برای تامین نقدینگی دولت در تحریم ! پول مردم رو گرفت سهام بی ارزش داد دست مردم»

«دستکاری در بازار مشهوده. پول را حقوقیها و همین طور کدهای حقیقی خاص(حقوقی با کد حقیقی) بین صنایع مختلف و شاخص ساز جابجا می کنند و بعد از نوسانگیری از مردم‌بیچاره،شاخص را در یک عدد ثابت نگه می دارند»

تعداد زیادی از سهامداران منتظر مشخص شدن تکلیف دامنه نوسان نامتقارن هستند تا بتوانند بهتر تصمیم‌گیری کنند. برخی از آن‌ها از دامنه نوسان ناراضی و برخی از وجود دامنه نوسان راضی هستند.

مطالعه بیشتر: دامنه نوسان بورس چه تغییری خواهد کرد؟

کارشناسان بازار سرمایه معتقدند تا مشخص نشدن قیمت واقعی دلار و به ثبات نرسیدن آن و با توجه به انتخابات ریاست جمهوری بازار با یک روند نوسانی به کار خود ادامه می‌دهد.

آخرین اخبار بازار سهام را در صفحه بورس تجارت‌نیوز دنبال کنید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد