رشد 3915 واحد شاخص بورس تهران/ ارزش معاملات دو بازار 4.8 هزار میلیارد تومان شد

رشد 3915 واحد شاخص بورس تهران/ ارزش معاملات دو بازار 4.8 هزار میلیارد تومان شد

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران امروز در نخستین عرضه اولیه یک شرکت بورسی با رشد 3915 واحد روبه‌رو شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس،‌ بورس اوراق تهران بعد از ریزش‌هایی که به صورت پیاپی داشت، امروز در اولین عرضه اولیه خود در سال جاری روند رو به رشد به خود گرفته، به گونه‌ای که شاخص کل در پایان معاملات با افزایش 3915 واحد به رقم یک میلیون و 109 هزار و 370 واحد رسید.

همچنین شاخص کل با معیار هم‌وزن با 298 واحد رشد به رقم 383 هزار و 140 واحد رسید.

ارزش بازار در بورس تهران به بیش از 4 میلیون و 429 هزار میلیارد تومان رسید.

امروز معامله‌گران بیش از 4.5 میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 507 هزار فقره معامله و به ارزش 3 هزار و 431 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

اگر ارزش معاملات فرابورس که امروز به بیش از 1455 میلیارد تومان رسید را هم در نظر بگیریم معامله‌گران امروز در دو بازار بورس و فرابورس بیش از 4 هزار و 886 میلیارد تومان معامله کردند.

امروز همه شاخص‌های بورس سبز بودند اما میزان رشد شاخص‌ها زیر یک درصد بوده است. شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی 0.35 درصد رشد کردند اما همین دو شاخص با معیار هموزن فقط 0.8 درصد رشد کردند.

شاخص آزاد شناور 0.2 درصد، شاخص بازار اول بورس 0.52 درصد و شاخص بازار دوم بورس فقط 0.16درصد تقویت شدند.

امروز نمادهای پتروشیمی خلیج‌فارس،‌ مپنا، فولاد مبارکه، فولاد خوزستان، پتروشیمی نوری و بانک ملت به ترتیب بیشترین اثر تقویتی در شاخص بورس را داشتند و نماد سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را داشته است.

نمادهای پرتراکنش در بورس که مورد توجه معامله‌گران قرار گرفته شامل معدنی اپال کانی پارس، پتروشیمی بوعلی‌سینا، توسعه و عمران امید، ایران‌خودرو، سایپا، پالایش نفت اصفهان و دارویی برکت بوده‌اند.

در فرابورس ایران هم امروز شاخص کل 29 واحد رشد کرده و به رقم 17 هزار و 582 واحد رسید.

ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک میلیون و 172 هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز بیش از 906 میلیون سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 273 هزار فقره معامله و به ارزش 1455 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز نمادهای پتروشیمی زاگرس، بیمه پاسارگاد،‌ فولاد هرمزگان، آریا ساسول و هلدینگ معدنی خاورمیانه بیشترین اثر تقویتی در شاخص فرابورس را داشته و در سوی دیگر نمادهای سنگ‌آهن گهرزمین و پتروشیمی مارون به ترتیبت بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را داشته‌اند.

امروز عرضه اولیه شرکت غذایی کوروش به عنوان اولین عرضه اول امسال بورس اتفاق افتاد هر چند باید کاندیداهای ریاست جمهوری نسبت به بهتر شدن اوضاع اقتصاد وعده بدهند اما باید وعده‌ها عملی باشد، به گونه‌ای که یکی از کاندیداها امروز وعده کرده است سه روزه می‌تواند اوضاع بورس را به حالت اول برگرداند که به نظر می‌رسد همچون سنگ بزرگ علامت نزدن این وعده عملی نباشد.

انتهای پیام/ب

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد