قطع برق چالش تولید کپسول اکسیژن

قطع برق چالش تولید کپسول اکسیژن

برق خانگی در این هفته کم‌وبیش تامین شد اما صنایع فولاد که در حال تولید اکسیژن بیماران کرونایی هستند همچنان با محدودیت مواجه‌اند.

به گزارش تجارت‌نیوز، در روزهای آغازین این هفته قطعی برق تهران کاهش یافت اما روند قطعی برق در شهرستان‌های دگیر کشور ادامه داشت و مثل همیشه انگشت اتهام شرکت توانیر به سوی میزان و نحوه مصرف مردم در بخش خانگی نشانه رفت.

این در حالی است که میزان مصرف کل مشترکان خانگی تنها 8 درصد از بار مصرفی کشور را بر دوش می‌کشد که از این 8 درصد هم 80 درصد مشترکان بنا بر اعلام وزارت نیرو، مطابق الگوهای استاندارد برق مصرف می‌کنند

با این حال خاموشی‌ در برخی شهرستان‌های کشور در حالی ادامه‌دار شده که بنا به گفته رخشانی مهر، معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر هفته گذشته در بسیاری از نقاط کشور به اندازه هزار و 800 مگاوات خاموشی اعمال شده است.

محمد حسن متولی‌زاده، مدیرعامل شرکت توانیر هفته پیش در یک نشست خبری گفته بود: اگر مردم در مصرف برق صرفه‌جویی نکنند، ناگزیریم برق صنایع فولادی را محدود کنیم و این صنایع در حال تولید اکسیژن بیماران کرونایی هستند.

برنامه محدود کردن برق صنایع برای تامین برق خانگی مدت زیادی است که در حال اجراست و صاحبان صنایع نسبت به آن بسیار اعتراض کردند و بسیاری از آن‌ها هم علت گران شدن ناگهانی برخی کالاها را قطع مکرر برق دانستند که روند تولیدشان را مختل کرده است.

عباد، یکی از اعضای اتاق بازرگانی ایران هم قبلا به ایسنا گفته بود که یکی از عوامل کلیدی تولید کپسول اکسیژن ویژه بیماران، برق است که در این مدت مدام با قطعی مدام مواجه بوده است.

با این همه وزارت نیرو اعلام کرده است که هفته آینده در تولید برق نیروگاه‌های برق‌آبی محدودیت داریم و برنامه‌های مدیریت بار باید با نظارت بیشتری انجام شوند.

برای مطالعه بیشتر درباره وضعیت خاموشی‌های این هفته، گزارش «قطع برق تا کی ادامه دارد» را بخوانید.

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد