ارسال فهرست دستگاه‌های متخلف در صدور مجوزها به سازمان بازرسی

ارسال فهرست دستگاه‌های متخلف در صدور مجوزها به سازمان بازرسی

ایلنا: ريیس مرکز ملی محیط کسب و کار گفت: فهرستی از مجوزها، پیش مجوزها و استعلام‌های پنهان مانده دستگاه‌ها که تا کنون حاضر به شفا‌ف‌سازی و بارگذاری آنها در درگاه ملی...

به گزارش ایلنا، فهرستی از مجوزها، پیش مجوزها و استعلام‌های پنهان مانده دستگاه‌ها که تا کنون حاضر به شفاف سازی و بارگذاری آنها در درگاه ملی مجوزها نشده‌اند، برای پیگرد تخلف به سازمان بازرسی ارسال شد، در این فهرست نام پنج وزارتخانه و سازمان دولتی، چهار تشکل خودانتظام و نهادهای ذیل قوه قضاییه دیده می شود.

سید امیر سیاح، ريیس مرکز ملی محیط کسب و کار در این زمینه گفت: با کمک متقاضیان مجوز، در حال کشف تعداد دیگری مجوز پنهان مانده دستگاه ها هستیم که در نوبت آینده به دستگاه های نظارتی اعلام خواهیم کرد.

وی ادامه داد: همه صادرکنندگان مجوز کسب‌وکار تا 5 مرداد سال گذشته وظیفه داشته‌اند شرایط مجوزهای صادره خود را در درگاه ملی مجوزها بارگذاری کنند ولی این دستگاه‌ها از انجام‌این تکلیف شانه خالی کرده اند.

ريیس مرکز ملی محیط کسب و کار با بیان اینکه از آنها درخواست کردیم تا 18 اسفند سالگرد تصویب قانون اصلاح ماده 7 قانون اصل44 این تکلیف زمین مانده را انجام دهند ولی ندادند، اظهار داشت: در اسفند ماه گذشته مجدد از این دستگاه‌ها خواستیم تا 5 فروردین 1401 که مهلت اتصال الکترونیک دستگاه‌ها به درگاه ملی مجوزها و صدور غیرحضوری همه مجوزها بود، شرایط صدور این مجوزها را ارايه دهند اما بازهم امتناع کردند.

سیاح با بیان اینکه در چهار ماه اخیر که دستگاه های اجرایی شرایط صدور حدود 400 مجوز و استعلام جامانده را به دبیرخانه هیات مقررات‌زدایی داده و به تصویب این هیات رسانده‌اند، تصریح کرد: مسيولان صدور این 34 مجوز و 13 استعلام با وجود درخواست مکرر کتبی و شفاهی این مرکز، شرایط صدور این مجوزها و استعلامات را ارايه نکردند.

بر اساس این گزارش، تخلفات گزارش شده به سازمان بازرسی شامل دو جدول به شرح زیر است:

فهرست مجوزهایی که دستگاه ها شرایط صدورشان را اعلام نکرده اند:

 

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد