افزایش 30 درصدی خرید تضمین گندم در سال زراعی جاری

افزایش 30 درصدی خرید تضمین گندم در سال زراعی جاری

ريیس بنیاد ملی گندمکاران کشور گفت: خوشبختانه میزان تولید و مهم‌تر از آن خرید گندم در سال زراعی جاری نسبت به سال گذشته...

به گزارش خبرگزاری برنا، عطاالله هاشمی افزود: این افزایش ناشی از مدیریت خوب مزرعه، کمک کارشناسان و مهم‌تر از همه اصلاح قیمت گندم بود که امسال با کمک شورای قیمت گذاری و اتخاذ سیاست‌های حمایتی کمک مجلس و دولت اتفاق افتاد.

وی گفت: سال گذشته نزدیک به 4 میلیون و600 هزار تن کل خرید سالانه مان بود در حالی که تا حالا نزدیک به 5 میلیون و 700 هزار تن در کل کشور خرید شده و برآورد می‌شود امسال بین 6.5 تا 7 میلیون تن امسال خرید داشته باشیم.

هاشمی اضافه کرد: تحقق این مهم باعث خواهد شد که امنیت غدایی ما بیشتر و میزان واردات کم بشود و در نهایت کشاورزان هم از کاشت خودشان راضی بشوند و مصرف کنندگان راضی‌تر باشند.

وی گفت: موضوع مهمی که اخیرا کشاورزان از آن گلایه داشتند و در حال پیگیری هستیم، تاخیر در پرداخت مطالبات گندم کاران بود، چون گندم کاران وقتی گندم را می‌کارند در زمان برداشت انتظارشان این است که مطالباتشان پرداخت بشود، زیرا آنها بدهی دارند.

وی ادامه داد: ما در حال حاضر حدود 14 هزار و 400 میلیارد تومان در سطح کشور به کشاورزان گندمکار بدهکار هستیم که امیدوارم هفته آینده بخش عمده‌ای از این مطالبات پرداخت بشود.

ريیس بنیاد گندمکاران کشور افزود: مطالبات کشاورزان استان آذربایجان شرقی هم با توجه به اینکه جزو استان‌هایی است که برداشت آن در آخر فصل انجام می‌گیرد و فصل کاشت هم زودتر شروع می‌شود، پرداخت می‌شود.

هاشمی گفت: تقریبا تا حالا 57 هزار میلیارد تومان در سطح کشور از بابت گندم‌های خریداری شده پرداخت شده است‌.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد