قیمت دلار امروز چهارشنبه 24 آذرماه 1400

قیمت دلار امروز چهارشنبه 24 آذرماه 1400

در صرافی‌های بانکی امروز چهارشنبه قیمت دلار 27 هزار و 417 تومان ثبت شد. نرخ ارز صرافی ملی نیز 27 هزار و 421 تومان اعلام شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار در صرافی‌های بانکی امروز چهارشنبه 24آذر با 12 تومان افزایش، 27,417 تومان معامله شد. در طی معاملات امروز، 27,421 تومان بیشترین قیمت و 27,405 تومان کمترین قیمت ثبت شده برای دلار است.

نرخ صرافی ملی امروز به 27421 تومان رسید.

اثرگذاری اخبار در بازار ارز

بر اساس گزارش دنیای اقتصاد، از همان ابتدای روز سه‌شنبه، معامله‌گران سعی می‌‌کردند اخبار منفی رسیده از مذاکرات وین را برجسته کنند و افت بیشتر قیمت دلار را منطقی ندانند.

به عنوان مثال برخی معامله‌گران عنوان می‌‌کردند که اروپایی‌‌ها عنوان کرده‌‌اند که مذاکرات وین پیشرفت خاصی نکرده است و احتمال دارد که این دور از مذاکرات به نتیجه خاصی نرسد.

دسته‌‌ای از معامله‌گران به این تحلیل خبرگزاری رویترز استناد می‌‌کردند که «دیپلمات‌‌های ارشد» آلمانی، بریتانیایی و فرانسوی قدرت‌های بزرگ اروپایی در بیانیه‌‌ای در مورد مذاکرات جاری برجام در وین گفته‌‌اند که «زمان به سرعت رو به پایان است و پیشرفت سریع در مذاکرات دیده نمی‌شود.»

کاهش خوشبینی نسبت به مذاکرات

این اتفاق در حالی رخ داد که در روزهای ابتدایی هفته، بازیگران ارزی خوش‌بینی محتاطانه‌‌ای نسبت به روند احیای برجام پیدا کرده بودند.

آنها احساس می‌‌کردند که گفت‌وگوها شروع شده است و دو طرف در حال تلاش برای پیدا کردن یک زبان مشترک هستند.

با این حال، روز سه‌شنبه اوضاع به‌‌طور کلی متفاوت بود.

این اتفاق در حالی رخ داد که گفته می‌شد نماینده آمریکا در مذاکرات هسته‌‌ای نیز به وین سفر کرده است.

سفر او می‌توانست نشان‌دهنده پیشرفت گفت‌وگوها باشد، ولی به نظر می‌‌رسید باتوجه به اینکه خبرهای مثبتی از مذاکرات منتشر نشد، معامله‌گران تصمیم گرفتند در موقعیت خرید قرار بگیرند.

مطالعه بیشتر: اثرگذاری اخبار در بازار ارز / پیش‌بینی قیمت دلار امروز 24 آذر
local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد