دولت لایحه جدید بودجه نخواهد داد/ شرایط برای لایحه چند دوازدهم فراهم نیست

دولت لایحه جدید بودجه نخواهد داد/ شرایط برای لایحه چند دوازدهم فراهم نیست

معاون پارلمانی ريیس جمهور گفت: دولت لایحه بودجه جدیدی به مجلس ارسال نخواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)،  حسینعلی امیری در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما با اشاره به این که دولت به هیچ وجه با کسری از 12 لایحه بودجه سال آینده موافق نیست، گفت: دلیل این مخالفت این است که لایحه چند دوازدهم زمانی داده می‌شود که دولت در موعد مقرر لایحه بودجه را تقدیم مجلس نکرده باشد در حالی که ما امسال دو روز زودتر از موعد قانونی این لایحه را تقدیم مجلس کردیم.

وی افزود: لذا به هیچ وجه شرایط برای لایحه چند دوازدهم فراهم نیست و تنها راه این است که مجلس لایحه بودجه سال آینده را به کمیسیون تلفیق برگرداند و این کمیسیون لایحه را مجددا مورد رسیدگی و اصلاح قرار دهد.

معاون ريیس جمهور در امور مجلس گفت: براساس آیین نامه داخلی مجلس، در جایی که کمیسیون تلفیق لایحه بودجه را رد کند و مجلس هم آن را رد کرده باشد حکمش مشخص است و لایحه بودجه به دولت برمی گردد.

آقای امیری افزود:، اما در جایی که کمیسیون تلفیق لایحه بودجه را تایید، ولی مجلس رد کند در چنین شرایطی آیین نامه داخلی مجلس ساکت است.

وی گفت: از جهت منطق حقوقی، چون آنچه رد شده مصوبه کمیسیون تلفیق است و لایحه دولت نیست قاعدتا این لایحه باید به کمیسیون تلفیق برگردد.

معاون ريیس جمهور در امور مجلس افزود: ما در سال 1398 هم با چنین شرایطی مواجه شدیم و ريیس مجلس شورای اسلامی وقت، از وحدت ملاک قانون مربوط به برنامه توسعه استفاده کرد.

امیری گفت: در واقع در مواردی که برنامه توسعه دچار چنین سرنوشتی می‌شود قانون آیین نامه داخلی مجلس اجازه می‌دهد تا آنچه در مجلس رد شده است مجددا به کمیسیون تلفیق برگردد و در این کمیسیون مورد اصلاح قرار گیرد.

وی افزود: بنابر این هم رویه مجلس و هم منطق حقوقی اقتضا می‌کند که مصوبه کمیسیون تلفیق که دیروز در صحن علنی مجلس رد شد به کمیسیون تلفیق برگردد نه به دولت.

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد