سرمایه گذاری 1000 میلیارد تومانی بخش خصوصی در بندر خشک ریلی تهران/ تقاضا از ظرفیت قطارهای نوروزی بیشتر است‌

سرمایه گذاری 1000 میلیارد تومانی بخش خصوصی در بندر خشک ریلی تهران/ تقاضا از ظرفیت قطارهای نوروزی بیشتر است‌

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به سرمایه گذاری 1000 میلیارد تومانی بخش خصوصی در بندر خشک ریلی تهران گفت: دلیل بروز مشکل برای مردم در خرید بلیت قطارهای نوروزی، بالاتر بودن تقاضا نسبت به ظرفیت ناوگان و محدودیت ظرفیت ناوگان است.

‌به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، فاز اول بندر خشک ریلی تهران با وسعت حدود 55 هکتار در مرکز تقاطع کریدورهای بین المللی و ریلی شرق - غرب و شمال – جنوب در 20 کیلومتری شهر تهران و مجاورت شهرستان اسلامشهر امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه‌آهن افتتاح شد.

‌در این مراسم، مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی، بیان کرد: امروز بزرگترین بندر خشک در مرکز کشور به بهره‌برداری رسید‌، برای بهره برداری از بندر خشک تهران اقدامات متنوعی انجام شد تا تکمیل شود.

وی با بیان اینکه پایتخت تا پیش از این از وجود چنین بندری محروم بود، ‌ادامه داد: در این راستا اجرای این پروژه در اولویت قرار گرفت و به سرعت تکمیل شد، این پروژه برای منطقه دستاوردهای زیادی دارد.

وزیر راه و شهرسازی کاهش زمان حمل کالا و انتظار برای حمل را از مزیت‌های اجرای بندر خشک ریلی تهران عنوان کرد و افزود: ‌این پروژه با سرمایه‌گذاری یک‌هزار میلیارد تومانی بخش خصوصی در زمینی به وسعت 55 هکتار اجرا شده است و از امروز‌ وارد مدار شده خدمات‌رسانی شده و فعالیت گمرک هم در آن آغاز می‌شود.

بذرپاش ادامه داد: توسعه بنادر خشک در کشور در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار دارد؛ به عنوان مثال در استان‌های خراسان جنوبی و ‌اصفهان خراسان جنوبی همچنین غرب کشور ایجاد بنادر خشک در حال پیگیری است‌

* کمبود ناوگان دلیل محدودیت ظرفیت قطارهای نوروز

وزیر راه و شهرسازی درباره مشکلات مسافران برای تهیه بلیت قطارهای نوروزی، گفت: برای نوروز 1402 ‌ظرفیت ناوگان در مسیر مشهد 15 درصد و در سایر مسیرها 10 درصد افزایش یافته است، اما به هر حال ظرفیت ناوگان ریلی محدود است و تقاضا زیاد است.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد