"نقدینگی" و کوچ به نرخ‌های ارزنده

"نقدینگی" و کوچ به نرخ‌های ارزنده

تصور از آخرین روز معاملاتی هفته جاری بدین گونه است که بازار قرمز چاشنی صبحانه بورسی‌ها خواهد بود اما؛ با گذشت زمان ورق به نفع سهامداران بازمیگردد و بورس می‌تواند متعادل مثبت هفته را به پایان برساند.


به گزارش بورس‌نیوز، روز معاملاتی گذشته را شاید بتوان روز جنگ کوچک نام‌گذاری کرد و الاکلنگ‌بورسی‌ها آنقدر بالا پایین کرد تا خط‌روند تحلیلگران بسوزد!

تجربه عظیم روز سه‌شنبه نشان داد که گرچه بلوغ سهامداران درحال تکمیل شدن است اما؛ هنوز هیجان جوانی باعث اتخاذ تصمیم‌های زودگذر نیز می‌شود.

سهامداران در چنین برهه‌ای گویا شرایط کارآموزی را طی می‌کنند که چگونه باید پرتفو چینی کنند تا از گزند تیر‌های رها شده از کمان حقوقی‌ها در امان بمانند و‌سهم‌های پیشروی بازار را هم شکار کنند

 

1400/04/23 - 07:55
خوشا برجامی که دلارش، تو‌باشی

نوسان درجا دلار آنقدر برای اهالی بازار‌های سرمایه‌ای عجیب بود که این ماندگاری را کف‌سازی جدید دلار تلقی می‌کردند، ولی اخبار مثبت برجامی زمانی که در حیابان منوچهری بیچید، حجم فروش آنچنان بالا رفت که دلار پس از مدت‌ها یک پله از نرخ خود پایین آمد.

البته شاید کمیجانی بانک‌مرکزی جای کلید قفل بازار دلار را بهتر از ريیس قبلی بداند، زیرا دلار نیمایی این روز‌ها در اوج عرضه بوده و تقاضا را چنین پذیرایی می‌کند که گویا عروس پاگشا کرده است!

دلار این روز‌ها به محدوده 24هزار و 580 تا 24 هزار و 780 در بین معامله‌گران دست به دست می‌شود و گپ مثبت 69میلیون دلاری در بازار، کاملا به نفع جیب مردم عادی شده است.

نگاهی به شاخص دلار نیز اینگونه دلالت داشته که پیشرفت‌های مدنظر فدرال رزرو عملیاتی نشده و دلار تنها 0.32درصد تکان خورد.

1400/04/23 - 07:54

 

ترس از خودزنی اوپکی‌ها

امارات و عربستان با سوتفاهمی که پیش از آغاز مذاکرات اوپک رخ داده بود با کینه عربی و خنجری تیز روبه‌روی هم نشستند و دیگر اوپکی‌ها نیز هرچه برای حل این اختلاف کردند، کارساز نبوده و الان نگرانی درخصوص آزادسازی مستقل نفت‌خام بیش از پیش بر این اجلاس سایه انداخته و کدخدایی در اوپک برای بزرگی کردن وجود ندارد.

نرخ جهانی نفت‌خام در روز معاملاتی گذشته به‌واسطه نوسان‌گیران رشد 0.85درصدی را گرفت تا این صعود ناشی از حرکت دست به عصای معامله‌گران طلای سیاه باشد.

1400/04/23 - 07:53
بی‌ثباتی بازارها، زردی طلا را جلا داد

در مقابل بازار‌های جهانی دلار و نفت، انس طلا رشدی در محدوده 6.5واحدی را گرفت چراکه نوسان بازار‌هایی همچون نفت، کامودیتی و سرمایه و حتی رمزارز‌ها باعث شده تا معامله‌گران سنتی، کماکان نذر خود را به‌پای طلا بریزند تا امنیت دارایی خود را حفظ کنند.

دربازار ایران نیز نرخ سکه به 10میلیون 600هزارتومان رسید تا تنفس سکه در بازارها، به چشم آید.

 
1400/04/23 - 07:52
از شرق تا غرب

دشمنان دیروز و رفقای امروز، این‌روز‌ها رشد و مسیر صعودی را با یکدیگر طی می‌کنند و NIKKEI در حدود 150 واحد و بورس شانگ‌های بیش از 18.5واحد رشد را روی تابلوی خود به ثبت رساندند.

در وال‌استریت که گام بگذارید، گرد غبار دلار و شایعات روی صورت معامله‌گران موج می‌زند، زیرا Dow 51واحد ریزشی را تجربه کرد که کمتر کسی انتظار آن را داشت.

1400/04/23 - 07:51
یک‌گام عقب‌نشینی تلخ بیت‌کوین

بیت‌کوین دیگر 33هزاردلاری نیست و سک پله عقب‌نشست و داده‌های صرافی‌ها نیز حاکی از آن بوده که معامله‌گران، فعلا فرار را بر قرار ترجیح داده‌اند.

چینی‌ها که این روز‌ها سختگیرانه‌تر در فکر حفظ و ارتقای یوآن هستند، محدودیت‌ها را سختگیرانه‌تر کرده است.
مدیرعامل Avanti: اعمال محدودیت‌های فدرال رزرو در حوزه ارز‌های دیجیتال آغاز شده است!

1400/04/23 - 07:50
بازار امروز نوبت کیست

سهامداران عزیز باید توجه داشته باشند که بررسی سهم‌های موجود در بازار حکایت از آن داشته که سرمایه‌گذاران ارزندگی نرخ سهم‌ها را دلیل کوچ خود می‌دانند.

بازار روز سه‌شنبه به این موضوع کاملا اشاره داشت که نقدینگی به سهم‌های منفی دست می‌گذاشت و اتفاقا مزاج نقدینگی با مثبت‌ها مانند ویار پابه‌ماه‌ها بود؛ این موضوع نشان‌دهنده این موضوع بوده که بازار به نقطه ارزندگی قیمتی رسیده که نقدینگی کوچ به‌سهم‌های کوچک را به خروج از بازار ترجیح داده است.

تصور از آخرین روز معاملاتی هفته جاری بدین گونه است که بازار قرمز چاشنی صبحانه بورسی‌ها خواهد بود اما؛ با گذشت زمان ورق به نفع سهامداران بازمیگردد و بورس می‌تواند متعادل مثبت هفته را به پایان برساند.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد