توجه به بخش تولیدی کشور، اولویت فعالیت قوه قضاییه است

توجه به بخش تولیدی کشور، اولویت فعالیت قوه قضاییه است

بورستهران- ایرنا- ريیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور تاکید کرد که اولویت فعالیت قوه قضاییه، توجه به بخش تولیدی کشور است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ذبیح الله خداییان امروز (سه‌شنبه) در مراسم رونمایی از میز خدمات بازار سرمایه و در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بیش از یک دهه است که شعار سال با نظر رهبر معظم انقلاب با موضوع اقتصادی تعیین می شود. شعارهای مطرح شده نشان دهنده جهت گیری هایی هستند که باید در کشور صورت گرفته و عملیاتی شود.

وی ادامه داد: اهمیت این موضوع در کشور بارها نشان داده شده است و در مقابل چنین شعارهایی دشمنان ایران فشارهای زیادی را به اقتصاد ایران وارد می کنند و برای اجرای سیاست های خود اقدام به محاصره اقتصادی، تحریم و فشار بر معیشت مردم می کنند.

معاون قوه قضاییه ادامه داد: در سال های اخیر توجه زیادی به تولید کشور شده است به گونه ای که در بیشتر سفرهای استانی رییس قوه قضاییه، نخستین بخشی که مورد بازدید قرار گرفته است، بخش تولید و کارخانه هایی بوده که فعال هستند یا تعطیل شده اند.

خداییان افزود: از جمله اقشاری که رییس قوه قضاییه همیشه با آنها بازید دارد کارآفرینان، صنعت گران و تولیدکنندگان هستند.

کمک ستاد اقتصاد مقاومتی در بخش اقتصادی
رییس سازمان ثبت و اسناد کشور اعلام کرد: ستاد اقتصاد مقاومتی در قوه قضاییه در بالاترین سطح به ریاست معاون اول رییس قوه قضاییه تشکیل می شود و در بخش اقتصادی به کمک دولت می آید.
وی افزود: آمار ارايه شده نشان می دهد که نزدیک به دو هزار شرکت تولیدی با کمک دولت و قوه قضاییه از حالت تعطیلی خارج شدند و دوباره فعالیت پیدا کردند.
خداییان خاطرنشان کرد: این موضوع نشان می دهد در صورتی که همکاری بین قوا وجود داشته باشد بسیاری از کارها را می توان به خوبی انجام داد.

نقش مهم سازمان ثبت و اسناد کشور در اقتصاد جامعه
رییس سازمان ثبت و اسناد کشور گفت: دیگر دستگاه وابسته به قوه قضاییه، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور است، برخی تصور می کنند که فعالیت این سازمان فقط در حوزه ثبت املاک است در حالی که این سازمان یکی از دستگاه های تاثیرگذار در کشور است که نقش مهمی را در اقتصاد جامعه داریم.
وی ادامه داد: این سازمان در وصول مالیات بسیار تاثیرگذار است، هیچ معامله ای در بیش از هشت هزار دفتر خانه انجام نمی شود مگر آنکه قبل از ثبت سند، مالیات آن وصول شده باشد.
خداییان افزود: با پیشرفت هایی که انجام شده است، افرادی که باید برای تسویه حساب به سازمان امور مالیاتی مراجعه می کردند اکنون به صورت الکترونیکی انجام می شود.
وی با بیان اینکه سازمان ثبت اسناد و املاک نقش بسیار مهمی را در وصول مالیات ایفا می کند، افزود: در بخش ثبت شرکت‌ها با اتصال همه شرکت‌ها به سازمان امور مالیاتی این امکان فراهم شده است تا این سازمان همه این شرکت ها را به صورت به روز مورد رصد قرار دهند تا در صورت تاخیر در پرداخت مالیات اقدامات لازم برای تعلیق آن شرکت صورت گیرد.
خداییان افزود: بخش دیگری که در سازمان ثبت و اسناد کشور به بخش تولید کمک می کند، مرکز مالکیت معنوی است که اختصاص به ثبت علايم تجاری، طرح های صنعتی و نشانه‌های جغرافیایی دارد که نه تنها مالکیت معنوی افراد را ثبت می کنند بلکه از آن حمایت می شود.

تفاهم نامه سازمان جهانی مالکیت معنوی با برخی از کشورها
رییس سازمان ثبت و اسناد کشور گفت: تفاهم نامه ای را با سازمان جهانی مالکیت معنوی و با برخی از کشورها مانند سوییس، دانمارک و فرانسه که در تجاری سازی کالاها مهارت دارند هستند منعقد کردیم، کارشناسانی از این کشورها به ایران سفر می کنند و به کارآفرینان در راستای نحوه تبلیغات، تجاری سازی کالا و سایر مسایل آموزش می دهند.

وصول 30 هزار 30 هزار میلیارد تومان معوقات بانکی
خداییان با بیان اینکه در بخش اجرای اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کمک شایانی به بخش اقتصاد و بانک ها در وصول معوقات بانکی داریم، اظهار داشت: در یک سال گذشته حدود حدود 30 هزار میلیارد تومان از طریق اجرای ثبت از معوقات بانکی وصول شد.
به گفته معاون قوه قضاییه ، سعی کردیم در اجرای انساد رهنی به نحوی عمل شود که شرکت های تولیدی تعطیل نشوند.

انعقاد تفاهم نامه مابین سازمان بورس و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور
وی اظهار داشت: سال گذشته تفاهم نامه ای مابین سازمان بورس و اوراق بهادر و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور منعقد شد که از این طریق ارتباط ها نزدیک تر شد تا بتوانیم خدمت سریع تری را به تولیدکنندگان و افرادی که با بازار سرمایه ارتباط دارند ارايه شود.
خداییان با بیان اینکه بحث تامین مالی شرکت های تولیدی یکی از چالش هایی است که امروزه در جامعه وجود دارد، گفت:‌بازار سرمایه مطمين ترین بازار برای جریان مالی از بخش غیرمولد به بخش مولد تولیدی است.

هدف از راه اندازی سامانه‌های پنجره واحد
معاون قوه قضاییه به هدف راه اندازی سامانه‌های پنجره واحد اشاره کرد و افزود: سرعت بخشی به صدور مجوزها از جمله اهداف این سامانه بود اما گاهی چنان تاخیری در ثبت اسناد و احراز هویت در این سامانه رخ می دهد که تاریخ انقضای مدارکی فعالان اقتصادی به پایان می رسد و مجبور می شوند تا دوباره نسبت به دریافت این مجوزها اقدام کنند؛ بنابراین امیدوارم این سامانه‌هایی با طراحی های به روز زمینه رونق  کسب و کار مردم را فراهم کنند.

به گزارش ایرنا، پنجره واحد خدمات بازار سرمایه با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی و رییس سازمان بورس و اوراق بهادار رونمایی شد.

در پنجره فوق و با همکاری سازمان ثبت اسناد، سازمان امور مالیاتی، روزنامه رسمی و شرکت پست تمامی خدمات در کنار خدمات سازمان بورس در قالب یک مکان فیزیکی واحد متمرکز می‌شود.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد