گزارش‌های 3 ماهه شرکت‌ها ناجی این روزهای بازار سهام/ مردادماه بورس به کدام سو می‌رود؟

گزارش‌های 3 ماهه شرکت‌ها ناجی این روزهای بازار سهام/ مردادماه بورس به کدام سو می‌رود؟

بورستهران- ایرنا- یک کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه گزارش‌های سه ماهه برخی از شرکت‌های منجر به خوش‌بینی به بازار سهام شده است، گفت: به‌احتمال زیاد تک سهم‌ها و سهام شرکت‌هایی که از لحاظ بنیادی در موقعیت مناسب قرار دارند و گزارش‌های...

"حسین عبدی" در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا به روند معاملات بورس در هفته پایانی تیرماه اشاره کرد و افزود: در تکمیل پازل معاملات تیرماه، هفته پایانی این ماه هم مانند هفته‌های گذشته با معاملات کم‌حجم همراه بود و با روندی بی‌رمق به پایان رسید.

وی با تاکید بر اینکه با وجود کم‌حجم بودن  معاملات این بازار اما وضعیت بازار بهتر از ماه‌های گذشته ارزیابی می‌شود، گفت: گزارش‌های سه ماهه برخی از شرکت‌های پالایشی، پتروشیمی و نیز معدنی منجر به خوش‌بینی برخی از سهامداران نسبت به بازار شد که به دنبال سهام شرکت‌های بنیادی بودند.

عبدی خاطرنشان کرد: با توجه به وجود چنین مساله‌ای اما نبود نقدینگی لازم در بازار سرمایه، مانع از ایجاد رونق در معاملات بازار سهام شد.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده به نظر می‌رسد که این روند در بازار ادامه‌دار باشد و بازار سهام فعلا در شرایط بلاتکلیفی و نیز معاملات کم‌حجم خود باقی بماند.

وی روند معاملات بورس در مردادماه را مورد پیش‌بینی قرار داد و گفت: در این ماه باز هم شاهد انتشار گزارش‌های سه ماهه شرکت‌ها خواهیم بود و به‌احتمال زیاد تک سهم‌ها و سهام شرکت‌هایی که از لحاظ بنیادی در موقعیت مناسب قرار دارند و گزارش خوبی را ارايه می‌دهند، موردتوجه بازار قرار بگیرند.

عبدی ادامه داد: به نظر می‌رسد با توجه به ابهامات موجود در بازار و نیز مشکلات پیش روی سهامداران، حجم نقدینگی لازم در بازار به‌عنوان موتور محرک معاملات با چندان جذابیتی همراه نباشد و معاملات فعلی بازار زمینه‌ساز جذب سرمایه‌گذاران تازه به بورس نخواهد بود.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: وجود روند مثبت در برخی از شرکت‌ها نشان‌دهنده آن است که فروش شرکت‌ها مانند بهای تمام شده تحت تاثیر قیمت ارز و تورم باشد و حاشیه سود شرکت‌ها با افزایش همراه شود.

وی اظهار داشت: اگر دولت برخی از اقدامات را در دستور کار قرار دهد و زمینه بهبود فضای کسب‌وکار و سرمایه‌گذاری را فراهم کند، مردادماه فصل بهتری برای سرمایه‌گذاران خواهد بود اما در کل با توجه به ابهامات حاکم شده در بازار نمی‌توان در انتظار افزایش حجم معاملات و نیز تحت تاثیر قرار گرفتن  روند معاملات بازار باشد.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد