پیش‌بینی قیمت طلا امروز 16 فروردین 1400

پیش‌بینی قیمت طلا امروز 16 فروردین 1400

قیمت طلا گرمی 18 عیار در بازار آزاد دیروز، یک میلیون و 59 هزار و 900 تومان معامله شد. همچنین قیمت هر قطعه سکه طرح جدید نیز به 10 میلیون و 680 هزار تومان رسید. امروز برای قیمت سکه و طلا چه پیش‌بینی‌هایی می‌شود؟

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت طلا گرمی 18 عیار در بازار آزاد دیروز یکشنبه 15 فروردین با 6,200 تومان افزایش، یک میلیون و 59 هزار و 900 تومان معامله شد. همچنین قیمت هر قطعه سکه طرح جدید نیز به 10 میلیون و 680 هزار تومان رسید. امروز برای قیمت سکه و طلا چه پیش‌بینی‌هایی می‌شود؟

سید محمود فضل آذر شربیانی، بازرس هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران معتقد است: امروز قیمت طلا و سکه ثابت است. اما از این پس خبرهای سیاسی و مذاکرات میان ایران و آمریکا تاثیر مستقیمی بر روند قیمت‌ها دارد.

دنیای اقتصاد نیز در این مورد نوشت: نیم‌سکه در بازار دیروز بالای 25 درصد حباب داشت و ربع سکه از ارزش ذاتی خود بالای 60 درصد فاصله گرفته بود. به گفته برخی فعالان، حبابی که پیرامون نیم سکه و ربع سکه وجود دارد، در صورتی که اتفاق خاصی رخ ندهد،‌ آنها را به سوی نرخ‌های پایین‌تر هدایت خواهد کرد. در واقع اگر قرار است که نیم سکه و ربع سکه افت خاصی را تجربه نکنند،‌‌ باید در انتظار افزایش قیمت دلار و طلای جهانی بود.

با این حال، دلار حداقل در روز یکشنبه با وجود افزایش قیمت،‌ توان شکست مرز 25 هزار تومانی را از خود نشان نداد و طلای جهانی نیز مدت‌هاست گرفتار کانال هزار و 700 دلاری است. به گفته فعالان، تا زمانی که اسکناس آمریکایی به بالای مرز 25 هزار تومانی بازنگردد،‌ انتظارات صعودی در بازار سکه و طلا فعال نخواهد شد.

معامله‌گران سکه‌های کوچک امیدوارند مذاکرات روز سه‌‌شنبه در وین به نتیجه خاصی نرسد و بتوانند سکه‌های خود را در همین سطوح قیمتی به فروش برسانند. با این حال،‌ اگر اتفاق خاصی در اتریش رخ دهد،‌ احتمال اینکه ربع سکه و نیم سکه افت بیشتری را نسبت به سایر دارایی‌ها تجربه کنند، بیشتر خواهد بود. سکه امامی در شرایط کنونی حدود 5 تا 6 درصد حباب دارد که اصلا قابل مقایسه با حباب‌های سنگین نیم سکه و ربع سکه نیست.

نیم سکه در شرایطی در محدوده 6 میلیون و 400 هزار تومانی معامله می‌شود که ارزش ذاتی آن کمی بیشتر از 5 میلیون تومان است. ربع سکه نیز در حالی در دامنه 4 میلیون و 100 هزار تومانی به فروش می‌رسد که ارزش ذاتی آن، حدود 2 میلیون و 500 هزار تومان است.

اخبار مرتبط با طلا را در صفحه اختصاصی ارز و طلا تجارت‌نیوز بخوانید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد