پرداخت وام به بازنشستگان آغاز شد/ چه کسانی نتوانستند...

پرداخت وام به بازنشستگان آغاز شد/ چه کسانی نتوانستند...

بازار کارمدیرکل فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری از مشخص شدن نتایج ثبت نام اینترنتی وام ضروری 15 میلیون تومانی این صندوق خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در بودجه سال 1401 سازمان تامین اجتماعی اعتباری پنج هزار میلیارد تومانی برای وام ضروری بازنشستگان پیش‌بینی شده است. این یعنی از میان جمعیت 3.6 میلیون نفری بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی، حدود 416 هزار نفر شانس دریافت این تسهیلات را دارند.

محمود مرتضایی‌فرد با اشاره به مشخص شدن نتایج ثبت نام وام ضروری 15 میلیون تومانی این صندوق گفت: نتایج ثبت‌نام وام ضروری که 31 اردیبهشت ماه مهلت ثبت‌نام آنلاین آن به اتمام رسیده بود، مشخص شد.

وی با بیان اینکه نتایج و اسامی واجدان شرایط از اول مرداد ماه1401 در درگاه خدمات الکترونیکی صندوق به نشانی sabasrm.ir قابل مشاهده است، اظهار داشت: بازنشستگان می‌توانند با شماره دفترکل بازنشستگی، کد ملی و شماره حساب بانک صادرات که از آن حقوق بازنشستگی دریافت می‌کنند، نتایج اعلامی را مشاهده کنند.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری ادامه داد: ورثه پسر که در سه سال آینده از لیست وظیفه‌بگیری حذف می‌شوند، وظیفه‌بگیران تک‌ورثه‌ای که سن آنان بیش از 80 سال باشد، بازنشستگان و وظیفه‌بگیرانی که حکم ترمیم سال جاری برای آنان صادر نشده باشد و درخواست‌هایی که فرم رضایت‌نامه وراث آنها در سامانه تایید نشده باشد، چهار دسته‌ای هستند که در ابتدا از لیست واجدین شرایط حذف شده‌اند.

مرتضایی‌فرد ادامه داد: پس از حذف این چهار گروه، تمامی متقاضیان باقی‌مانده بر اساس عواملی چون مجموع مانده وام‌های ضروری دریافتی (به ترتیب از کمترین به بیشترین مجموع وام دریافتی) و حقوق دریافتی (بر اساس آخرین حکم صادره و به ترتیب از کمترین به بالاترین حقوق دریافتی) به صورت سراسری اولویت بندی شدند و از میان 300 هزار نفر ثبت نام کننده، 240 هزار نفر واجد شرایط دریافت وام شدند که براساس اولویت‌بندی در هشت مرحله به حساب حقوقی این عزیزان واریز می‌شود.

223225

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد