طرح مشترک خدمات ‌و امداد نوروزی سایپا-ایران‌خودرو به مدت 20 روز/ ایاب و ذهاب رایگان خواهد بود

طرح مشترک خدمات ‌و امداد نوروزی سایپا-ایران‌خودرو به مدت 20 روز/ ایاب و ذهاب رایگان خواهد بود

خدمات امدادی نوروزی امسال برای دو خودروساز کشور، به صورت مشترک اجرا می‌شود؛ این طرح خدماتی مشترک از امروز (چهارشنبه 24 اسفند ماه) کلید خورده و به مدت 20 روز ارايه خواهد شد.

به گزارش ایسنا، امروز در مراسم  افتتاحیه امداد مشترک نوروزی که با حضور ایران خودرو و سایپا برگزار شد عنوان شد که این طرح از  زمانی که ستاد عالی سیاست‌گذاری تشکل شد، ستاد برنامه‌ریزی عملیاتی نیز تشکل شد که یکی از برنامه‌های آن طرح مشترک خدمات و امداد نوروزی 1402 با بهره‌گیری از ظرفیت‌های دو گروه خودروساز و افزایش گستردگی در ارايه خدمات استاندارد به جامعه طرح‌ریزی شد.

طرح مشترک خدمات و امداد نوروزی سایپا- ایران‌خودرو از 24 اسفند ماه کلید خورده و تا 14 فروردین ماه به مدت 20 روز اجرایی می‌شود و خدمت‌رسانی صورت خواهد گرفت.  

طی این مدت 521 نمایندگی (215 نمایندگی سایپا و 306 نمایندگی ایران‌خودرو) فعال خواهد بود. 230 شهرستان تحت پوشش خدمات ثابت هستند و تعداد اکیپ‌های شیفت‌های امدادی در مجموع 3300 است که 2500 اکیپ  امدادگران ایران‌خودرو و 800 اکیپ امدادگران سایپا هستند.

1431 شهر و روستاهای تحت پوشش خدمات امدادی  هستند وتمام جاده‌های اصلی و فرعی بین شهری کشور تحت پوشش امداد خواهند بود.

پشتیبانی ارايه خدمات و امداد طرح نوروزی در قالب ارايه خدمات دو شیفت و شیفت طولانی در نمایندگی مراکز پر تردد، افزایش ظرفیت‌های پذیرش و پذیرش شبانه‌روزی موارد امدادی، تامین سبد قطعات یدکی مورد نیاز نمایندگی‌ها و امدادگران پیش از اجرای طرح، ایجاد سازوکارهای ارسال سریع قطعات مورد نیاز نمایندگی‌ها و امدادگران کشیک‌های ستادی در پشتیبانی فنی و عملیاتی طرح خواهد بود.

برنامه‌های نظارتی مشترک نیز در ایام اجرای طرح نیز  پیش‌بینی شده که این نظارت به صورت مشترک بین دو شرکت سایپا و ایران‌خودرو دیده شده و مدیریت عملیات و نتایج به صورت برخط، بازدیدهای حضوری (محسوس/ نامحسوس) به جهت اطمینان از عملکرد درست ‌و کامل، تماس تلفنی با مشتریان و دریافت بازخورد ‌ و همچنین ایجاد نظرسنجی میزان رضایت مشتریان و عوامل اجرایی را شامل می‌شود.

ناوگان‌های امدادی سیار در 100 نقطه بین شهری به صورت استقرار مشترک مستقر خواهند بود.

طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته، احتمال داده می‌شود که بیش از 130 هزار پذیرش خدمات ثابت در نمایندگی‌ها، بیش از 110 پذیرش خدمات سیار توسط امدادگران و بیش از 400 هزار ارايه خدمات ارتباطی در این مدت صورت پذیرد.

دو خط تلفن 096550 (سایپا) و 096440 (ایران‌خودرو) برای خدمت‌رسانی به مشتریان وجود دارد.

نکته مهم‌ نیز این است که هزینه ایاب وذهاب برای رسیدن امدادگران برای مشتریان سایپا ‌و ایران‌خودرو رایگان است.

محمدعلی تیموری- مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا- نیز در این مراسم، ضمن تاکید براینکه “انصافا کیفیت در گذشته نامناسب بوده است" اظهار کرد: کیفیت پایین خودروها کار امداد و خدمات را هم سخت‌تر می‌کرد. هر چه در زمینه کیفیت خودروها موفق‌تر عمل کنیم، هزینه‌ها بیشتر کاهشی خواهد شد. در سال جاری 300 درصد عرضه قطعات باکیفیت را بالا بردیم. ترجیح ما این است که خودروها دیرتر تحویل شوند اما با کیفیت بالاتر و بدون نقص قطعات.

وی افزود: خدمات به خودروهای خارج از گارانتی هم از وظایف ماست که کار را سخت تر می‌کند؛.به همین دلیل گارانتی خودروها را افزایش دادیم تا اطمینان‌پذیری آن‌ها بیشتر شود. از نظر بنده کیفیت، هم سرمایه‌گذاری است و هم درآمد. در سال جاری بیش از 6000 میلیارد قطعه در شبکه خدمات سایپا به فروش رسید که همگی از کیفیت بالایی برخوردار هستند. همچنین پایش خدمات ارايه شده نیز بسیار مهم است و این پایش در حال اجراست تا کیفیت خدمات همواره در مسیر بهبود باشد.

تیموری ابراز امیدواری کرد که این همکاری مشترک که باعث استفاده از ظرفیت های یکدیگر شده و طبق استانداردهای جهانی است، بتواند رضایت مشتریان را کسب کند.

وی تصریح کرد: با تولید 1.5 میلیون دستگاه خودرو تولیدی در سال آینده، وارد بازار جدیدی خواهیم شد؛ به‌ویژه اینکه مقرر شده گارانتی خودروها را به سه سال افزایش دهیم.

ادامه دارد...

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد