نحوه ورود به بازار ارز دیجیتال، از کجا شروع کنیم؟

نحوه ورود به بازار ارز دیجیتال، از کجا شروع کنیم؟

آیا به معاملات ارز دیجیتال علاقه دارید، اما نمی‌دانید کار را از کجا آغاز کنید؟ این یک درد مشترک بین همه علاقه‌مندان تازه‌کار کریپتو است.

بورس نیوز: آیا به معاملات ارز دیجیتال علاقه دارید، اما نمی‌دانید کار را از کجا آغاز کنید؟ این یک درد مشترک بین همه علاقه‌مندان تازه‌کار کریپتو است. در دنیای گسترده رمزارزها، یافتن نقطه آغاز دشوار است، اما نگران نباشید! در نوشته زیر با نحوه ورود به بازار ارز دیجیتال آشنا می‌شوید. همچنین یک ترفند هوشمندانه برای راحت‌تر شدن ورودتان به دنیای رمزارز‌ها را معرفی کرده‌ایم. در این مطلب همراهتان هستیم تا گام اول ورود به دنیای کریپتو را محکم بردارید.

افتتاح حساب ارز دیجیتال، نقطه شروع معامله رمزارز‌ها

مفاهیم پایه ارز دیجیتال با سایر بازار‌های مالی هیچ تفاوتی ندارد. هر انسان برای مدیریت سرمایه و دارایی نقدی چه کاری انجام می‌دهد؟ مراجعه به شعبه بانک و افتتاح حساب کاری است که تقریبا همه افراد حداقل یک‌بار در عمرشان آن را انجام داده‌اند. نحوه ورود به بازار ارز دیجیتال نیز هیچ تفاوتی با مدیریت سرمایه نقدی در زندگی واقعی ندارد.

برای خریدوفروش رمزارز‌ها و همچنین دسترسی به سود و سرمایه، صرافی‌های ارز دیجیتال تاسیس شده‌اند. با شرکت در آموزش ارز دیجیتال می‌توانید با ویژگی‌های یک صرافی معتبر آشنا شوید. نقطه شروع ترید رمزارز، ساختن حساب کاربردی در یک کارگزاری ارز دیجیتال است. صرافی ارز دیجیتال امکانات مختلفی را برای تریدر‌های تازه‌کار فراهم می‌کند.

مدارک لازم برای ثبت نام ارز دیجیتال؛ ساخت بی‌دردسر حساب در صرافی‌های ایرانی

یک صرافی معتبر و کارآمد باید رابط کاربری ساده‌ای داشته باشد و انواع آلت کوین‌ها برای خریدوفروش را عرضه کند. برای ثبت‌نام در صرافی مجازی به اطلاعات عادی مثل شماره‌تلفن و ایمیل نیاز دارید. بیشتر صرافی‌های معتبر خارجی از دسترس ایرانیان خارج شده‌اند؛ اما کارگزاری‌های داخلی خوبی برای سرمایه‌گذاری وجود دارند. برای انتخاب بهترین صرافی ارز دیجیتال، اساتید حرفه‌ای ارز دیجیتال راهنمای خوبی هستند.

شناسایی بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه‌گذاری؛ راه امن کسب سود

شاید پیش از آغاز مسیرتان در دنیای کریپتو، اسم رمزارز‌هایی مثل بیت کوین، اتریوم یا داج کوین را شنیده باشید. قطعا یکی از دلایل ایجاد علاقه در هر فرد برای تریدر شدن، شنیدن میزان سود ارز‌های مختلف برای دیگران است. کسب سود سایر تریدر‌ها از یک رمزارز خاص به معنای تضمین درآمدزایی از همان ارز برای همه نیست. شناسایی رمزارز مناسب برای سرمایه‌گذاری، نحوه ورود به بازار ارز دیجیتال را تعیین می‌کند. مهارت‌های لازم برای انتخاب رمزارز مناسب را می‌توان با شرکت در دوره تدریس خصوصی ارز دیجیتال کسب کرد.

ارز‌های مشهور و بزرگ نسبت به رمزارز‌های کوچک‌تر یا آلت‌کوین‌ها ثبات بیشتری دارند. پیش‌بینی روند آینده ارز‌های باثبات راحت‌تر است و امکان ضرر را به حداقل می‌رساند. البته بسیاری از تریدر‌های حرفه‌ای، روی ارز‌های کوچک‌تر سرمایه‌گذاری می‌کنند و از این راه سود فراوانی به دست می‌آورند. تمرکز روی آلت‌کوین‌ها ریسک بالایی دارد و شاید منجر به ضرر شدید شود. انتخاب رمزارز مناسب برای شروع کار در دنیای ارز دیجیتال باید با دقت بالایی انجام شود. اگر یک تریدر از همان ابتدای مسیر با انتخاب اشتباه متحمل ضرر شود، شاید دیگر هرگز سراغ ترید نیاید.

استراتژی سرمایه‌گذاری، تصمیمی برای انتخاب روش ورود به بازار ارز دیجیتال

یک انتخاب دیگر پیش روی هر تریدر تازه‌کار هنگام آشنایی با نحوه ورود به بازار ارز دیجیتال، استراتژی است. منظور از استراتژی در دنیای کریپتو، نحوه فعالیت در بازار است. اگر می‌خواهید بدانید که ارز دیجیتال چیست و چه روش‌هایی برای ترید وجود دارد، باید با استراتژی‌هایش آشنا شوید. همان‌طور که درآمدزایی در دنیای مشاغل مدل‌های مختلف دارد، کسب درآمد از ارز دیجیتال نیز با استراتژی‌های متنوعی امکان‌پذیر است. استراتژی‌ها در موارد مختلف مثل زمان خرید یا فروش و حجم ترید با یکدیگر تفاوت دارند. سه استراتژی رایج در خریدوفروش ارز دیجیتال را در ادامه نوشته‌ایم.

1- استراتژی هولد ارز دیجیتال؛ سرمایه‌گذاری بلندمدت در کریپتو

یک گزینه آسان در زمینه نحوه ورود به بازار ارز دیجیتال خرید و هولد کردن (Hold) است. در این روش، تریدر کم‌تجربه با خرید یک ارز اصلی و باثبات، روی افزایش قیمتش در بلندمدت سرمایه‌گذاری می‌کند. این روش امن برای تریدر‌های کم‌تجربه پیشنهاد می‌شود، چون ریسکش کم است.

2- ترید روزانه، کسب سود فوری و ریسکی از بازار ارز دیجیتال

استراتژی خریدوفروش روزانه یا Day Trading ارز دیجیتال دقیقا برخلاف هولد است. در ترید روزانه، معامله‌گر یک یا چندبار در روز اقدام به خریدوفروش ارز دیجیتال می‌کند. با این روش می‌توان از نوسان روزانه قیمت‌ها به درآمد رسید. دی تریدینگ به‌خاطر نوسان بالای رمزارز‌ها در کوتاه‌مدت ریسک زیادی دارد.

3- کپی تریدینگ، معامله بدون نیاز به آموزش ارز دیجیتال از صفر تا صد

یکی دیگر از روش‌های بی‌خطر خریدوفروش کریپتو، کپی تریدینگ است. همان‌طور که اسم این استراتژی می‌توان تشخیص داد در کپی تریدینگ، افراد کم‌تجربه از تریدر‌های حرفه‌ای پیروی می‌کنند. در صرافی‌هایی که قابلیت کپی تریدینگ دارند، سرمایه کاربر به حساب کاربری افراد حرفه‌ای متصل می‌شود؛ بدین‌ترتیب، هر خریدوفروش تریدر باتجربه برای کاربر تازه‌وارد دنیای کریپتو نیز انجام می‌شود. یادگیری استراتژی‌های ارز دیجیتال نکات ریزودرشت زیادی دارد که در دوره‌های آموزشی به آن‌ها پرداخته می‌شود.

انتخاب کیف پول ارز دیجیتال پیش از ورود به بازار کریپتو؛ اطمینان از امنیت رمزارز‌ها

حالا دیگر با اولین مراحل مربوط به نحوه ورود به بازار ارز دیجیتال آشنا شده‌اید. بحث امنیت در دنیای کریپتو بسیار جدی است. نگهداری از رمزارز‌ها در یک صرافی هرگونه ریسک را به حداقل می‌رساند، اما کار از محکم‌کاری عیب نمی‌کند. کیف پول ارز دیجیتال یک ابزار مدرن برای تامین امنیت رمزارز‌ها است. کیف پول ارز دیجیتال در دو حالت سخت‌افزاری و نرم‌افزاری وجود دارد. هردو نوع اصلی کیف پول ارز دیجیتال امنیت بالایی دارند و تفاوتشان در نوع نگهداری و پروتکل‌های حفاظتی است. برای برخی از رمزارز‌های محبوب، والت اختصاصی طراحی شده است.

ارز دیجیتال رو از کجا شروع کنم؟ یادگیری زیروبم تریدینگ از منابع آموزشی معتبر

خریدوفروش ارز دیجیتال مثل فعالیت در سایر بازار‌های مالی با ریسک همراه است. حتی باثبات‌ترین رمزارز‌ها نیز نوسان قیمت زیادی دارند. از طرف دیگر، اقداماتی مثل افتتاح حساب صرافی، شناسایی رمزارز‌های مهم و تعیین استراتژی فقط گام‌های اول تریدینگ هستند. برای کسب درآمد از کریپتو، تسلط بر اندیکاتور‌ها و توانایی تحلیل صحیح ضروری است.
همچنین، ضرر هم جزوی از معاملات است، اما کاربران تازه‌وارد باید نحوه برخورد با شکست‌ها را هم یاد بگیرد. به‌همین‌دلیل بهتر است تازه‌وارد‌های کریپتو، همه زیروبم معاملات را از یک منبع معتبر یاد بگیرند. ورود به دنیای ارز دیجیتال بدون آموزش قبلی می‌تواند به قیمت از دست رفتن سرمایه زندگی تمام شود.

داجکس، بهترین سایت آموزش ارز دیجیتال برای ورود به بازار و کسب سود

معاملات کریپتو حالا دیگر به یک روش متعارف و سودده برای درآمدزایی تبدیل شده‌اند، اما دنیای رمزارز‌ها بسیار گسترده است. وسعت مفاهیم کریپتو شاید تازه‌واردان و علاقه‌مندان این حوزه را سردرگم کند. در این نوشته سعی کردیم نقطه شروع و نحوه ورود به بازار ارز دیجیتال را توضیح بدهیم. حقیقت این است که انجام معامله رمزارز بدون آموزش قبلی ریسک زیادی دارد. موفقیت در زمینه ارز دیجیتال بدون استفاده از دوره‌های آموزشی تقریبا غیرممکن است و به سرمایه زیادی نیاز دارد.

مجموعه داجکس با تجربه بیش از یک دهه فعالیت در بازار‌های بین‌المللی، برگزارکننده انواع دوره‌های آموزشی است. آموزش‌های داجکس برای همه مناسب هستند و طی دوره، افراد برای ورود به بازار واقعی آماده می‌شوند. درصد زیادی از شرکت‌کنندگان دوره‎‌های خصوصی Dogex کل هزینه ثبت‌نام را با سود تریدهایشان در دوره جبران کرده‌اند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره آموزش‌ها و مشاوره رایگان به آدرس fa.dogex.ae مراجعه کنید یا با شماره 0097145656871 تماس بگیرید

آخرین اخبار بورس و اقتصاد