پیش بینی بورس فردا 31 فروردین 1400/ بورس سبز می شود؟

پیش بینی بورس فردا 31 فروردین 1400/ بورس سبز می شود؟

در نیم ساعت انتهایی بورس امروز برخی نمادها با تقاضای خریداران رو به رو شدند و صف فروش نمادهای بزرگ جمع شد. بورس فردا چگونه خواهد بود؟

به گزارش نبض بورس، امروز 30 فروردین 1400 بورس در ابتدا مثل روز‌های دیگر قرمزپوش کار خود را آغاز کرد و بیشتر نماد‌ها در صف فروش از همان ابتدا قفل بودند.

البته تفاوت بازار امروز با روز‌های دیگر این بود که دو صندوق دولتی دارایکم و پالایشی یکم در بازه مثبت کار خود را آغاز کردند و شستا نیز توانست خودش را به بازه سبز برساند.

بعد از چندین بار تلاش برای جمع آوری صف‌های فروش نماد‌های بزرگ، سرانجام در انتهای معاملات بازار امروز، صف فروش برخی نماد‌ها از جمله نماد‌های بانکی جمع شد و همین امیدی شد برای بورس فردا تا بازار بعد از چند روز روند منفی سرانجام به بازه مثبت باز گردد.

امروز شاخص کل در نهایت با کاهش 8093 واحدی بر روی کانال یک میلیون و 216 هزار و 702 واحدی آرام گرفت. همچنین شاخص کل هموزن با 715 واحد کاهش معادل منفی 0.17 درصد به 432 هزار و 458 واحد رسید.

در بازار امروز، در 264 هزار و 326 نوبت معاملاتی، 3 میلیارد و 143 میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش 30 هزار و 560 میلیارد ریال در بورس معامله شد.

 از 596 نماد حاضر در بازار امروز، 13 نماد (2 درصد) در صف خرید و 443 نماد (74 درصد) در صف فروش بودند.

خروج پول حقیقی هم همچنان ادامه دارد و 484 میلیارد تومان دیگر از بازار توسط حقیقی‌ها بیرون کشیده شد.

 
بورس فردا مثبت می شود؟ 

مریم اعتماد تحلیلگر و کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار نبض بورس گفت: در معاملات روز جاری به دلیل اینکه اجرای اصلاح دستورالعمل رفع گره معاملاتی متوقف شد و بسیاری از سهام کامودیتی صادراتی محور نیز به نقاط جذاب قیمتی بدلیل مطلوب بودن مفروضاتشان رسیدند، شاهد افزایش تقاضا در برخی نماد‌ها بخصوص نماد فلزی‌ها بودیم و برخی از صف‌های فروش نیز جمع آوری شدند.
وی اظهار داشت: همچنان خالص خرید حقیقی‌ها منفی بوده که این امر عاملی است که منجر به تداوم روند نزولی قیمت‌ها می‌شود؛ اما در این میان خبر مثبت وارد مرحله پیش نویس شدن مذاکرات وین برای احیای برجام، می‌تواند به عنوان شوک مثبتی برای بازار بخصوص سهام کامودیتی صادراتی محور شود.

در مجموع به نظرم با توجه به افزایش تقاضا طی روز جاری و همچنین خبر مثبت احیای برجام می‌توانند عواملی برای افزایش تقاضا برای معاملات روز سه شنبه باشند که به دنبال آن می‌تواند منجر به مثبت شدن خالص خرید حقیقی‌ها و در نتیجه تغییر روند بازار گردد


این تحلیلگر بازار سرمایه در انتها گفت: در مجموع به نظرم با توجه به افزایش تقاضا طی روز جاری و همچنین خبر مثبت احیای برجام می‌توانند عواملی برای افزایش تقاضا برای معاملات روز سه شنبه باشند که به دنبال آن می‌تواند منجر به مثبت شدن خالص خرید حقیقی‌ها و در نتیجه تغییر روند بازار گردد؛ لذا واکنش سهامداران نسبت به احیای مذاکرات برجام از اهمیت فوق العاده‌ای جهت تعیین روند روز‌های آتی برخوردار است.

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد