دلار به مرز حساس نزدیک شد / دلار به کانال 27 هزار و 400 تومان رسید

دلار به مرز حساس نزدیک شد / دلار به کانال 27 هزار و 400 تومان رسید

امروز قیمت دلار افزایش یافت و با نزدیک به 300 تومان افزایش قیمت به مرز 27 هزار و 400 تومان رسید و به مرز حساس 27 هزار و 500 تومان نردیک شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، در بازار آزاد امروز قیمت دلار با روند صعودی خود را از ابتدای معاملات حفظ کرد و به مرز حساس 27 هزار و 500 تومان نزدیک شد.

نرخ ارز در بازار آزاد امروز در ساعت 15 و 40 دقیقه به 27 هزار و 400 تومان رسید. قیمت دلار در بازار آزاد ظهر امروز 27 هزار و 380 تومان نرخ داشت.

سیگنال‌های دیشب ريیسی برای بازارها

ريیس دولت جدید مدعی است تصمیمات این دولت به گونه‌ای خواهد بود که یا آثار تورمی نداشته باشد یا کمترین آثار تورمی را داشته باشد. شاید همین مهمترین مساله در اظهارات دومین گفتگوی تلویزیونی او برای بازارها باشد.

ابراهیم ريیسی از کسری بودجه، وضعیت نامناسب خزانه، حذف دلار 4200 تومانی، هزینه جدید برای اقتصاد با طرح ساخت مسکن و احتمال تداوم تورم البته با رشد کمتر صحبت کرده که همه این‌ها سیگنال‌های نگران‌کننده‌ای برای بازار ارز به همراه خواهد داشت که در صورت تاثیرگذاشتن روی آن، ممکن است این تاثیر به بازار طلا هم سرایت کند.

با وجود این، او از مذاکرات و کاهش خطر کرونا هم صحبت کرد که پیام‌های کاهش نااطمینانی برای بازارها را دارد. اما در مجموع به نظر نمی‌رسد که این دو عامل بتواند بر آن پنج پیام مهم حاوی نااطمینانی غلبه کند.

نااطمینانی بعدی مربوط به خزانه است که ريیس جمهور تصریح کرد: دولت در شرایط خوبی تحویل ما نشد. اینکه برخی دولت‌ها اعلام کردند خزانه خالی است، اگر بگویم وضع خزانه چه بود ممکن است بگویند شما هم با گله‌گذاری کار را آغاز می‌کنید. دولت قبل تعهداتی در شش ماه اخیر ایجاد کرد که بر کسری ها افزود. در هر ماه باید به طور متوسط 10 هزار میلیارد تومان هزینه انجام شده دولت قبل را پرداخت کنیم و این در کنار دستمزد، حقوق و یارانه است. در ماه اول با همه فشار روی دولت تلاش کردیم استقراض از بانک مرکزی انجام نشود. معنی آن را اقتصاد‌دان‌ها می‌دانند.

مطالعه بیشتر: اولین واکنش دلار به صحبت‌های ريیسی / افزایش قیمت دلار امروز 27 مهر

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد