قیمت نفت در پانزدهم اسفند کاهش یافت/ برنت به 85 دلار و 16 سنت رسید

قیمت نفت در پانزدهم اسفند کاهش یافت/ برنت به 85 دلار و 16 سنت رسید

بهای معاملات آتی نفت برنت به 85.16 دلار و نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) به 79.08 دلار در هر بشکه رسید.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا، قیمت نفت پس از این که چین اهداف رشد اقتصادی پایین‌تر از حد انتظار برای امسال تعیین کرد، در معاملات روز دوشنبه، روند کاهشی در پیش گرفت.

بهای معاملات آتی نفت برنت با 67 سنت یا 0.7 درصد کاهش به 85.16 دلار در هر بشکه در ساعت 10:46 به وقت تهران رسید.

قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) نیز 0.7 درصد کاهش یافت و به 79.08 دلار در هر بشکه رسید.

واندانا هاری، بنیانگذار ارايه‌دهنده تحلیل بازار نفت Vanda Insights، گفت: نفت خام همچنان در کشمکشی بین خوش‌بینی نسبت به بازگشایی چین و عصبانیت نسبت به فدرال‌رزرو جنگ‌طلب که به اقتصاد ایالات متحده آسیب می‌زند، ادامه دارد.

دورنمای رشد اقتصادی چین که روز یکشنبه اعلام کرد، کمتر از نرخ رشد تولید ناخالص داخلی 5.5 درصد هدف گذاری شده برای سال 2022 بود. تولید ناخالص داخلی چین سال گذشته تنها سه درصد رشد کرد. منابع آگاه به رویترز گفته بودند نرخ هدف‌گذاری شده برای سال 2023 می‌تواند به شش درصد برسد اما اکنون پنج درصد تعیین شده است.

با این حال، تحلیلگران بانک سرمایه گذاری UBS پیش بینی خود را برای رشد تولید ناخالص داخلی چین به 5.4 درصد برای سال 2023 و به 5.2 درصد برای سال 2024 از 4.9 درصد و 4.8 درصد ارتقا دادند.

تايو وانگ، ريیس تحقیقات اقتصادی چین در بانک سرمایه گذاری UBS، گفت: "بازگشایی اقتصادی بهتر از آنچه قبلا انتظار داشتیم پیش می رود - "موج دوم" ترسناک کووید محقق نشد و نشانه کمی از اختلال در عرضه وجود داشت.

انتهای پیام/

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد