پیشنهاد تشکیل اتاق بازرگانی مشترک ایران و صربستان

پیشنهاد تشکیل اتاق بازرگانی مشترک ایران و صربستان

معاون وزیر صمت و ريیس سازمان توسعه تجارت جمهوری اسلامی ایران در جلسه ای با اتاق بازرگانی صربستان پیشنهاد تشکیل اتاق بازرگانی مشترک دو کشور را ارايه کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان توسعه تجارت، علیرضا پیمان پاک، ريیس سازمان توسعه تجارت که در راس هیاتی تجاری به صربستان سفر کرده است، در جلسه‌ای که در اتاق بازرگانی این کشور در حضور ريیس اتاق بازرگانی، معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امورخارجه و معاون وزیر تجارت و سرمایه گذاری این کشور برگزار شد، پیشنهاد تشکیل اتاق بازرگانی مشترک را ارايه کرد.

وی از آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای ارتقا ساختار همکاری‌های اقتصادی و تجاری که هم اکنون در قالب کمیسیون مشترک وجود دارد خبر داد و گفت: اقتصاد ایران و صربستان مکمل هم هستند نه رقیب و این یک امتیاز ویژه در همکاری‌های مشترک است.
وی همچنین به تشکیل کارگروه مشترک نیز اشاره کرد و گفت: این کارگروه می‌تواند به حل مشکلات و چالش‌های تجارت میان دو کشور که عمده آن مشکلات لجستیکی در حوزه حمل و نقل است، کمک کند.
در ادامه این جلسه ريیس اتاق بازگانی صربستان نیز با استقبال از تشکیل اتاق بازرگانی مشترک به فرصت‌های سرمایه گذاری در ایران و صربستان اشاره کرد و گفت: طرفین می‌توانند این فرصت‌ها را در اختیار یکدیگر قرار دهند.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد