هنر 2 هزار میلیارد تومانی! + عکس

هنر 2 هزار میلیارد تومانی! + عکس

گاهی NFTها حتی از آثار معروف دنیا گران‌تر هستند. اقتصاد هنر دیجیتال حالا دیگر به صنعتی میلیون دلاری تبدیل شده و برخی...

توکن‌های غیرقابل تعویض یا همان NFTها یکی از عجیب‌ترین بخش‌های بازار رمزارزها را تشکیل می‌دهند. این توکن‌ها در برخی از رسانه‌ها به طلای بی‌ارزش تشبیه شدند و برخی می‌گویند آن‌ها که NFT می‌خرند صاحب و اول و آخرش هستند. قیمت برخی از آن‌ها حتی از نقاشی‌های ون‌گوک هم بیشتر است. توکن‌های معروف از 2 میلیون دلار گرفته تا 69 میلیون دلار ارزش دارند. توکن میلیون دلاری دیگر یک خیال‌پردازی نیست بلکه واقعیتی غیرقابل انکار است.

شاید فکر کنید که گران‌ترین NFTهای دنیا خیلی زیبا باشند اما سخت در اشتباهید. آن‌ها فقط هنری معمولی و گاهی حتی زشت هستند. آنقدر معمولی که ممکن است بگوید چرا کسی باید میلیون‌ها دلار خرج این نقاشی‌ها کند؟

در سال 2021 یک NFT از هنرمندی با نام مستعار Beeple که در دنیای واقعی mike Winkelmann نام دارد به قیمت باورنکردی 69 میلیون دلار فروخته شد. این یعنی رقمی حدود 2 هزار میلیارد تومان. فروش این NFT آغازی بر حکم‌رانی هنر دیجیتال بود. بعدها ستارگان هنری مانند پاریس هیلتون، لیندسی لوهان، امینم، گریمز و بسیاری دیگر وارد بازار NFTها شدند. حالا NFT نوعی هنر محسوب می‌شود و این صنعت گردش مالی زیادی دارد.

در این مقاله 10 NFT گران دنیا را به شما معرفی می‌کنیم:

چهارراه بیپل

چهار راه بیپل یا همان Beeple NFT crossroade از طریق بازار nifty Gateway به قیمت 6/6 میلیون دلار فروخته شد. این NFT به نوعی جنبه سیاسی دارد و مربوط به انتخابات 2020 ریاست جمهوری آمریکا است. این تصویر ترامپ را که درازکش روی زمین و مایوس افتاده به تصویر کشیده است. این NFT تصویری از شکست ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا است.

 
 

NFT چهار راه بیپل که به قیمت 6/6 میلیون دلار به فروش رفت

البته این NFT دو ویدیو هم داشت که در یکی از آن‌ها ترامپ پیروز و در دیگری ناامید و شکست خورده است.

جبهه اقیانوس

جبهه اقبانوس با هدف بحران گرمایش زمین و مسايل زیست محیطی ساخته شد. این NFT تصویر جهانی است که درخت‌ها روی تریلی‌ها حمل می‌شوند و به نوعی هشداری برای آینده زمین بود. شعار این NFT «با هم می‌توانیم این مشکل را حل کنیم» بود و برای امور خیریه به حراج گذاشته شد و درآمد حاصل از فروش آن که حدود 6 میلیون دلار بود به بنیاد زمین باز اهدا شد. گزارش‌هایی حاکی از آن است که این NFT را جاستین سان، موسس بنیاد ترون خریده است.

NFT جبهه اقیانوس که به قیمت 6 میلیون دلار به فروش رفت

کلیک راست

اسم کامل این توکن غیرقابل تعویض Right-click and Save As Guy است. این توکن انتقادی به کسانی که ارزش NFTها را درک نمی‌کنند است. خریدار این توکن اسنوپ داگ، رپر معروف آمریکایی بود و حدود 7 میلیون دلار برای این توکن پرداخت کرد.

NFT کیلیک راست که به قیمت 7/08 میلیون دلار به فروش رفت

این NFT به نوعی از چندین تصویر گرافیکی که حتی احساس می‌شود کار یک آماتور است تشکیل شده است.

کریپتوپانک 7804

کریپتوپانک‌ها مجموعه‌ای از 10 هزار کارکتر گرافیکی منحصربه‌فرد هستند که روی بلاکچین اتریوم کار می‌کنند. هیچ‌کدام از این تصاویر شبیه به هم نیستند اما کریپتوپانک 7804 به دلیل داشتن برخی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد یکی از گران‌ترین این مجموعه است.

 

کریپتوپانک 7804 که به قیمت 7/57 میلیون دلار به فروش رفت

این کریپتوپانک حدود 7/5 میلیون دلار ارزش دارد. جالب است که بدانید جاستین بیبر علاقه زیادی به این مجموعه دارد و چند کریپتوپانک خریداری کرده است.

کریپتوپانک 3100

این NFT هم از همان مجموعه کریپتوپانک‌هاست و فقط 200 هزار دلار از شماره 7804 گران‌تر است. یعنی چیزی حدود 7/7 دلار قیمت دارد. اولین بار در سال 2017 منتشر شد و با پیشنهاد 2 میلیون دلاری شهرت پیدا کرد اما فروخته نشد. در نهایت یک تاجر آمریکایی این NFT را خرید.

کریپتوپانک 3100 که به قیمت 7/58 میلیون دلار به فروش رفت

کریپتوپانک 7523

رتبه چهارم تا ششم گران‌ترین NFTهای تاریخ به مجموعه کریپتوپانک‌ها تعلق دارد. کریپتوپانک 7523 با قیمت حدود 11/7 میلیون دلار گران‌ترین اثر این مجموعه است. این کریپتوپانک منحصربه‌فرد است. چون کلاه بافتنی و ماسک پزشکی دارد. برخی عقیده دارند که این اثر به نوعی پیش‌بینی شیوع پاندمی کرونا بود.

کریپتوپتنک 7523 که به قیمت 11/7 میلیون دلار به فروش رفت

اولین انسان

این توکن هم اثر همان هنرمند معروف Beeple است. ترکیبی از هنر دیجیتال و فیزیکی که یک واقعیت عجیب در مورد انسان را نقل می‌کند. برخی عقیده دارند که این NFT تصویر انسان در سیاره‌ای دیگر است.

NFT اولین انسان که به قیمت 28/9 میلیون دلار به فروش رفت

پس زمینه این تصویر در طول زمان تغییر می‌کند و فضانورد هم در حال حرکت است. این NFT به ارزش 28 میلیون دلار به فروش رفت.

ساعت

پس از زندانی شدن جنجالی جولیان آسانژ قرار بود که این NFT برای کمک به او حراج شود. او با اتهام جاسوسی روبه‌رو بود و این NFT تعداد روزهایی که او پشت میله‌های زندان بود را تشکیل می‌دهد. بیش از 10 هزار نفر برای خرید این NFT اقدام کردند و در نهایت این توکن به صورت سهامی به همه فروخته شد و همه سهامدار آن شدند. مبلغ فروش این توکن 52 میلیون دلار بود.

NFT ساعت که به قیمت 52/74 میلیون دلار به فروش رفت

هر روز: 500 هزار روز اول

این NFT هم از ساخته‌های Beeple است. اولین 500 روز مجموعه بزرگی از 5 هزار اثر هنری است که به نوعی هر کدام یک روز از زندگی را روایت می‌کند. این NFT گران‌ترین کار این هنرمند بود و به قیمت 69 هزار دلار به فروش رفت.

NFT هر روز که به قیمت 69/3 میلیون دلار به فروش رفت

این NFT این یک منظر دیگر هم منحصربه‌فرد است. این توکن تاکنون گران‌ترین اثر دیجیتالی است که یک مالک دارد.

ادغام

ادغام گران‌ترین اثر هنری دیجیتال در تاریخ است. با قیمتی حدود 91 میلیون دلار. این NFT توسط هنرمندی به نام پاک به فروش رفت که هرگز هویت خود را مشخص نکرد اما حضور گسترده‌ای در فضای دیجیتال دارد.

NFT ادغام که به قیمت 91/8 میلیون دلار به فروش رفت

ادغام را هر کسی بخواهد می‌تواند بخرد. هرچه تعداد خریداران این اثر بالاتر می‌رود تعداد تقاط سفید این اثر هم بیشتر می‌شود. آن زمان که تازه به بازار عرضه شد فقط سه نقطه کوچک سفید داشت اما حالا آنقدر افراد مختلفی این NFT را خریدند که دو کره بزرگ دارد.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد