آزمایش تاکسی‌های هوایی در کره جنوبی / لذت دورزدن ترافیک با تاکسی‌های پرنده

آزمایش تاکسی‌های هوایی در کره جنوبی / لذت دورزدن ترافیک با تاکسی‌های پرنده

کره جنوبی روز پنج شنبه 20 آبان سیستمی را برای هدایت وسایل حمل ونقل شهری هوایی معرفی کرد که امیدوار است بتواند به عنوان تاکسی در مسیر فرودگاه‌های اصلی و مرکز شهر سيول مورد استفاده قرار گرفته و زمان سفرها را تا دو سوم کاهش دهد

به گزارش تجارت‌نیوز، سال گذشته کره جنوبی طرحی را برای آغاز سفرهای هوایی درون شهری در سال 2025 معرفی کرد. طبق تخمین وزارت حمل ونقل این کشور با استفاده از این تاکسی‌ها می‌توان سفرهایی با مسافت 30 تا 50 کیلومتر را که در حالت عادی در یک ساعت طی می‌شوند؛ در 20 دقیقه پیمود.
به نقل از رویترز وزیر حمل و نقل کره جنوبی روز پنج شنبه بیان کرد:«از آنجا که انتظار می‌رود تاکسی‌های هوایی به یکی از وسایل رایج حمل ونقل برای استفاده روزانه شهروندان تبدیل شوند؛ ضروری است که این سرویس‌ها را در محیط‌های مختلف مورد آزمایش قرار دهیم.» با توجه به اینکه حمل ونقل هوایی برای سفرهای درون شهری تاکنون مورد استفاده قرار نگرفته است؛ ممکن است میزان امنیت آن موجب نگرانی شهروندان شود. به این منظور وزیر حمل و نقل کره جنوبی اضافه کرد:«جهت کمک به مقبولیت عمومی ، هنگامی که مسافران سوار تاکسی‌های هوایی می‌شوند یک خلبان هدایت وسیله را به عهده می گیرد تا از امنیت سرنشینان اطمینان حاصل شود.»

به گفته‌ی وزیر هزینه‌ی این سفرها از تاکسی‌های معمولی بیشتر خواهد بود به طور مثال مسافت 48 کیلومتری فرودگاه اینچن تا مرکز شهر سيول ،110هزار وون (93 دلار) هزینه خواهد داشت اما با رشد بازار تا سال 2035 این مقدار به 20هزار وون کاهش خواهد یافت.

به منظور مشاهده هدایت و هماهنگی این تاکسی‌ها یکی از نمونه‌های دو سرنشین ساخت کمپانی ولوکوپتر آلمان در فرودگاه گیمپو سيول توسط یک خلبان به پرواز درآمد. در ساختار این تاکسی‌ها از ملخ‌هایی شبیه به ملخ هلیکوپتر برای پرواز و فرود عمودی استفاده شده است و این امکان را فراهم می‌کند که هم توسط خلبان و هم به صورت اتوماتیک هدایت شود. انتظار می‌رود این تکنولوژی تا سال 2025 به مرحله بهره برداری برداری برسد.

 

مهمترین اخبار بازار خودرو را در صفحه خودرو تجارت‌نیوز بخوانید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد