ترس از تورم، زردی طلا را پررنگ کرد/ سایه فشار فروش بر ارز دیجیتال هم افتاد

ترس از تورم، زردی طلا را پررنگ کرد/ سایه فشار فروش بر ارز دیجیتال هم افتاد

دلار امروز برخلاف روز‌های گذشته کاهش یافت و به دلیل نبود تقاضا کافی در بازار به کانال 22 هزار تومان بازگشت همینطور خوش‌بینی و اخبار مثبتی در رابطه با برجام به گوش می‌رسد، همچنین با توجه به نزدیک شدن به ایام انتخابات انتظار کاهش قیمت‌ها می‌رود.

به گزارش بورس‌نیوز، شاخص کل بورس امروز نیز افت بیش از 14 هزار واحد را به ثبت رساند و به سطح 1 میلیون و 174 هزار واحد رسید شاخص هم وزن نیز با افت 4 هزار واحدی به کار خود پایان داد.

امروز نیز نماد‌های خودرویی بیشترین ارزش معاملات را داشتند، ولی نتوانستند صف خرید خود را نگه دارند و به صف فروش تبدیل شدند و نماد‌های "فملی"، "فولاد"، "وامید" بیشترین اثر منفی را بر شاخص داشتند به‌طوری‌که 60درصد نماد‌ها صف فروش بودند و شب گذشته اعلام شد که بانک مرکزی هزار و 30 میلیارد تومان برای حمایت از بورس به حساب صندوق‌ها تزریق خواهد شد، ولی این خبر هم نتوانست وضعیت بازار را بهبود بخشد.

دلار امروز برخلاف روز‌های گذشته کاهش یافت و به دلیل نبود تقاضا کافی در بازار به کانال 22 هزار تومان بازگشت همینطور خوش‌بینی و اخبار مثبتی در رابطه با برجام به گوش می‌رسد، همچنین با توجه به نزدیک شدن به ایام انتخابات انتظار کاهش قیمت‌ها می‌رود. سکه و طلا نیز به دنبال این روند مقداری کاهش قیمت را تجربه کردند و سکه در قیمت 10 میلیون و 150 هزار تومان قرار گرفت.

قیمت نفت خام امروز 0.84درصد افزایش یافت و در قیمت‌69.41 دلار در هر بشکه معامله شد، چراکه بهبود شبکه اصلی خط لوله ایالات متحده نگرانی‌ها را برطرف کرده و همچنین، EIA پیش‌بینی کرده که تقاضای نفت با بیرون آمدن اقتصاد‌ها از این همه گیری ویروس کرونا، از عرضه پیشی خواهد گرفت.

با ترس از افزایش تورم، قیمت انس جهانی طلا 1.18درصد افزایش یافت و به بالاترین سطح 3 ماهه رسید؛ سیاست‌گذاران بانک فدرال هفته گذشته خاطرنشان کردند که هرگونه افزایش فشار قیمت گذرا خواهد بود و انتظار می‌رود با تنظیم زنجیره‌های تامین با افزایش تقاضا، قیمت‌ها کاهش یابند.

شاخص سهام ژاپن NIKKEI 225 با افت 259.7 واحدی به 27.825 واحد رسید، این در حالی است که هفته گذشته با کاهش شدید 4.38درصدی همراه بود و اقدامات سختگیرانه مبارزه با ویروس کرونا در روز یکشنبه در شش استان ژاپن آغاز شده و موارد ویروس کرونا نیز در حال افزایش است. در مقابل داده ها، قیمت شاخص تولیدکننده در ژاپن در ماه آوریل 3.6٪ رشد داشتند.

پس از آنکه اداره آمار چین اعلام کرد اقتصاد چین در آوریل با رشد تولید و تقاضا، اقتصاد چین بهبودی مداوم خود را حفظ کرد، شاخص کامپوزیت شانگ‌های 27.24واحد رشد کرد؛ بازرگانان همچنین از گزارش‌ها مبنی بر تزریق 100میلیارد یوان CNY از طریق وام‌های میان مدت توسط بانک مرکزی چین استقبال کردند در حالی که نرخ بهره را برای سیزدهمین ماه متوالی بدون تغییر نگه داشتند.

شاخص دلار به 90.2کاهش یافت، که نزدیک به پایین‌ترین سطح از هفته گذشته است، به نظر می‌رسد سرمایه‌گذاران تصدیق می‌کنند به زودی فدرال رزرو سیاست پولی سختگیرانه‌ای را اعمال نخواهد کرد. با کاهش نگرانی‌ها درباره افزایش تورم، نرخ بازده اوراق قرضه خزانه‌داری نیز عقب نشینی کرد. داده‌های منتشر شده در هفته گذشته برای ایالات متحده نشان داد که فروش خرده فروشی در ماه آوریل متوقف شده است.

در بورس آمریکا شاخص‌ها کاهش یافته‌اند، به طوری که داوجونز امروز 0.54درصد افت کرد و به 34198.1 واحد رسید؛ هنوز نگرانی‌ها در مدرد کاهش برنامه‌های حمایتی بانک مرکزی در بین سرمایه گذاران وجود دارد.

بازار ارز‌های دیجیتال همچنان قرمزپوش هستند و فشار‌های فروش از بین نرفته و نمی‌توان پیش‌بینی کرد که شرایط به چه صورت پیش خواهد رفت، همچنین سرمایه‌گذارانی که به تازگی وارد این بازار شدند به‌شدت زیان دیدند. بیت کوین که لیدر این بازار است در قیمت 44 هزار دلار قرار دارد.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد