چرا امروز بیت کوین و ارزهای مجازی قرمز شدند؟

چرا امروز بیت کوین و ارزهای مجازی قرمز شدند؟

طی ساعات گذشته قیمت بیت کوین و بسیاری از ارزهای مجازی در جهان ریزش سنگینی داشته و به نظر می‌رسد سیاست‌های دولت چین در این زمینه بیشترین تاثیر را داشته است.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، کمیته توسعه و ثبات مالی چین به رهبری لیو هه، معاون ريیس جمهور چین، اعلام کرد که به شدت با فعالیت‌های مرتبط با استخراج و خرید و فروش بیت کوین در این کشور برخورد خواهد کرد و از این طریق ریسک فعالیت‌های مالی در این کشور را کاهش دهد.

این کمیته گفته با فعالیت‌های غیرقانونی در بازار اوراق بهادار به شدت برخورد خواهد کرد و تلاش می‌کند تا ثبات را در بازار فارکس و سهام حفظ کند.

در معاملات 24 ساعت گذشته قیمت بیت کوین و بسیاری از ارزهای مجازی از جمله اتریوم، کاردانو و دوج کوین کاهش چشمگیری داشته که همین رویکرد دولت چین دلیل اصلی این ریزش بوده است. به عنوان مثال بیت کوین حدود 10 درصد در ساعات گذشته کاهش قیمت داشته است.

از این جهت سیاست‌های اعمال شده توسط دولت چین تاثیر ویژه‌ای در بازار جهانی ارز مجازی دارد که این کشور تا سال 2017 خاستگاه استخراج ارزهای مجازی بود و حالا هم حدود یک سوم کل فعالیت‌های مرتبط با این بازار در این کشور انجام می‌شود. چند روز پیش هم سه نهاد مهم اقتصادی در چین ا علام کردند که فعالیت‌های مرتبط با استخراج و خرید و فروش ارز مجازی در این کشور باعث ایجاد اختلال و مخاطرات مالی شده و به همین جهت به شدت با آنها برخورد خواهد شد.

انتهای پیام/

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد